Allt är inte vad det ser ut att vara

Mycket saker skrämmer mig. En är att förlora nära och kära.
Man kan förlora någon på så många olika sätt. Det kan vara att någon lämnar jordelivet, att någon flyttar iväg och man förlorar kontakten, eller att man förlorar goda relationer på olika plan.
Den sistnämnda tror jag är den svåraste. Att man vet hur bra det varit och kunde ha blivit, men nånting händer och man känner hur allting kallnar dag efter dag. Det är det som skrämmer mig mest. Det gäller definitivt inte bara kärlek!
Man kanske inte vinner någon på ett visst plan, men man behöver inte förlora någon på ett annat för det. Men det svåra kan vara att ha en god relation, som övergår i nåt djupare, som inte visar sig funka...och då att få tillbaka den goda relation som man hade från början.
Det kan vara både svårt och smärtsamt, men jag tror och hoppas att det är absolut inte omöjligt. Det gäller bara att alla parter har tålamod och förståelse för den andra och dennes känslor.
Tid läker alla sår...men hur lång tid man behöver är ytterst individuellt. Dessutom är kanske inte tiden tillräcklig, kanske måste mer hjälp finnas tillgänglig. Nån som stöttar, lyssnar och kan förstå utan medlidande.
Ingen kan förklara hur man ska känna eller hur man ska sluta känna saker, det finns bara riktlinjer hur man kan göra för att försöka må bättre.


Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0