Övning ger färdighet...

Hej hopp!
Har återigen haft en helg i skolan och det har varit superkul!
Men i veckan innan jag åkte upp så var jag hemma hos Milla och tjattrade, fikade och övade smink, framförallt bas, shading och highlight. Det är inte helt lätt kan jag lova, jag ser nu i efterhand att jag gjort en del saker fel, men det är ju av misstagen man lär sig så det spelar ingen roll. :)
Lite bilder på det jag gjorde på Milla. Kan dock understryka att jag tog i ganska mycket för att vara lite övertydlig och så var det lite dåligt med dagsljus där på slutet. Hehe! Har testat med både wonder powder (mineralpuder) och vanligt matt löspuder också.


Här har jag använt flytande foundation men torra produkter till shading, rouge och highlight. Det var första försöket. Andra gången gjorde jag shading och highlight med foundations, men jag glömde en massa. Hahaha, fast det ser ändå bättre ut. DOCK så har jag inte lyckats få färgerna att flyta samman, så det syns väääldigt tydligt vad jag lagt shading. Haha!

Men stackarn fick iallafall en väldigt fin ögonmakeup i lila och guld som passade henne jättebra. Hon behöll den i fem minuter. Hehe! Sen åkte vi in till stan och körde core.


Mer visar jag imorgon. Blogg.se ska ha driftstopp nu.
Tjing och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Milla

Åh, vilken tjusig tjej :-). Du är så duktigt och som sagt så lär man sig av sina misstag. Det du glömde denna gång, minns du nästa!



Kram kram

2011-02-08 @ 07:23:54
URL: http://camillaworld.blogg.se/
Postat av: linda

Hej Sara!

Fann din blogg på din Facebook sida och va såklart tvungen att kika in =) Har också en blogg, eller en sminkblogg men uppdaterar lite sällan just nu :P Vilka fina sminkningar du gjort här! Jag har knappt övat alls sen vi började utbildningen, har bara inte haft tid men ska bättra mig på den fronten. Kram från din klasskompis Linda på IMC!

2011-02-08 @ 21:47:54
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: linda

Hej Sara!

Fann din blogg på din Facebook sida och va såklart tvungen att kika in =) Har också en blogg, eller en sminkblogg men uppdaterar lite sällan just nu :P Vilka fina sminkningar du gjort här! Jag har knappt övat alls sen vi började utbildningen, har bara inte haft tid men ska bättra mig på den fronten. Kram från din klasskompis Linda på IMC!

2011-02-08 @ 21:49:06
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Annica

vilken härlig blogg, cool med leopard i bakgrunden, me like:) såg bilderna från kursen, sminka läppar, stämmer supersvårt, symmetri och perfektion a´la mm typ, detta behöver jag öva på igen.

ser ut som du fick till det i allafall :)

fina sminkningar



har inga bilder i nuläget, kanske sätter in nåt längre fram.



Kram från Annica, klassis på IMC :)



2011-02-10 @ 12:06:50

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0