Make up artist-utbildningen Dag 11

Hej kära vänner!
Helgen har verkligen varit makalöst kul! Det har gått så bra och det har sprungit runt både killar och tjejer i skolan och killarna har varit tjejer och jag vet inte vad allt. Helt underbart! Haha!

Lördagen som var, var det nog många som såg fram emot, vissa med spänning och glädje, men många våndades nog lite också... pratar om killarna nu. Hihi! Bästaste Eric kom upp till mig i Stockholm och ställde upp som modell och det var fyra moment vi skulle göra. Först en vanlig "jag-ser-ut-såhär-look, sen en catwalk/fashion-look och sen nåt manligt men med mycket smink och till sist dragqueen.

Jag tog ingen bild på Eric i den första looken, men den andra. Lite svart här och lite shading där och sånt så blev det ju riktigt hett alltså! Fan vad alla killar passar bra i kajal!


Sen skulle vi hitta på nåt bra som var väldigt manligt men med mycket smink. Till ledtråd fick vi en reklam om jeans som gick för längesen på tv. Tyvärr hittade jag ingen bild när jag googlade. Det var iallafall en sexig kille som stod i en skitig bilverkstad, oljig och jävlig. Han hade bar överkropp och bara jeans på sig. Vi skulle alltså tänka manligt men att vi var tvungna att använda smink.
Relaterade då till vad Eric gör. Jo, han åker hoj. Det fick bli cross i detta fallet. Hur ser man ut då? Jo man har ränder i fejjan efter glasögonen, man är skitig och lerig och nerskvätt med mera lera. Han fick leka med mina solglasögon också och det blev såhär läckert (jag tyckte INTE jag fick till "skvättet" men det får duga (Han fick behålla det svarta runt ögonen också bara för att det var så snyggt. ;) ):
 

Sen blev det en välbehövlig lunch. Eftermiddagen skulle ägnas åt dragqueens och det är väl det här som de allra flesta är nyfiken på kan jag gissa. Hihi! Det blev sååååå bra! Dragqueens är ju som alla vet, killar, sminkade till tjejer. Det kan vara nog en konst att lyckas runda till ett kantigt, manligt ansikte till feminint och kvinnligt mjukt, dessutom ska ögonbryn vaxas över, det ska målas nya, massa färg på ögon och läppar och lösfransar. Som tjej vet man ju också hur det känns att måla kajal innanför fransarna...det vet inte killar. Så det blev ett hejdlöst blinkande med ögonen och tårar som rann på en del. Rent reflexmässigt pratar vi om nu alltså. Hihi!

Vår lärare Olle lånade Lindas man och visade på. Det är så brutal skillnad alltså! Kolla på detta:


I love it! Det här var verkligen superkul! Att få lattja med färg och form och spela på kreativiteten så mycket. Klockrent! Jag skulle älska att sminka dragqueens igen alltså, helt klart!
Tyvärr hade nu Annicas modell fått förhinder, så hon hade ingen. Vi delade på Eric och körde en sida var. Resultatet blev så bra! Glitter, glamour och tvåfärgade läppar och enoooorma lösfransar! Han var så tjusig! Jag själv har gjort sidan med ceriserosa läppar.



Sen är han ju ganska söt i kort hår också, tycker ni inte?


Jag säger då det. Bra betyg av läraren fick jag också. Hehe! Jag hade hur kul som helst! Eric hade nog lite kul. Han fick iallafall en ny erfarenhet, hehe! Men jag är oerhört tacksam för att han ställde upp! Grymt bra jobbat, min vän! *stor kram*

Imorgon, kommer det förhoppningsvis (om jag orkar) upp lite bilder från idag (söndag) när vi gjorde 80-tal och 90-00-tal.

Kram så länge! Och ni, jag vill hemskt gärna ha kommentarer på mina sminkningar. Alltid kul att höra vad ni tycker. :)

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Såååå läckert! Speciellt dragsminkningen är ju bara så häftig! Du är så duktig! Alla sminkningarna blev jättebra och det kan verkligen inte vara lätt att sminka en kille, strongt av Erik att ställa upp förresten, det krävs en trygg kille till det. :)

2011-04-03 @ 23:57:37
Postat av: Sara

Tack snälla! Nej, det blir ganska mycket annorlunda tänk, hur man lägger shading osv. Just drag var ju extra kul med hela förändringen av ansiktsformen och allt och denna tokiga ögonmakeup.

Ja, han är helt underbar! Världens bästa Eric. :D

2011-04-04 @ 00:02:35
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Milla

Så underbart söt han blev! (och med det menar jag inte att han var ful innan). Verkligen roligt att se skillnaden. Och jag håller med dig, killar blir förjävla snygga i kajal!



Bra jobbat, Sara!

Kram kram

2011-04-04 @ 07:50:30
URL: http://camillaworld.blogg.se/
Postat av: Maria Karlsson

ÄNTLIGEN HAR ERIC KOMMIT UT UR GARDEROBEN !!!! :D Sara du är ju helt fantastiskt duktig !!! :D Du kommer att gå långt Sara !



STORA KRAMAR

P.S Jag hade velat se Eric i bar överkropp o jeans, när kommer dom bilderna ?! ;)

2011-04-04 @ 09:36:51
Postat av: Sara

Tack snälla söta Maria! :D <3



Hehe, jag hade gärna också sett såna bilder på Eric. Det hade varit grymt! Vi får se om han ställer upp. ;)



Massa kramar till dig!

2011-04-04 @ 10:19:37
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Anonym

här kikar jag in på din blogg, så nyfiken på bilderna :) de var jättebra ju, vi fick ju till en riktig lite prinsessa där till drag-queen looken.



kul att se lite av hur ni sminkade på förmiddagen också, vilken tur att man har möjlighet att ta igen detta



kramiz

2011-04-04 @ 12:31:37

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0