Bröllopsfotografen

Satt för en stund sen och mumsade i oss hembakad pizza här och tittade på film. Bröllopsfotografen blev det.
Är inte det ett svårt ord att stava rätt förresten? Brölopp...bröllopp...bröllop...ja, lite svårstavat ord är det definitivt tycker jag! Haha!

Robin är bröllopsfotografen från hålan i Värmland som får uppdraget att plåta ett överklassbröllop i Djursholm. Han förälskar sig i brudens syster och försöker göra om sig för att passa in i den fina världen. Det går väl så där.

Jag tyckte filmen var väldigt bra! Den kändes väldigt sann i den mån jag har märkt av "överklassen" eller de som gärna vill vara lite bättre än alla andra. Smita undan från konflikter när de inte orkar stå för sina egna fel eller smita för att man inte vill visa för sina vänner att man gjort ett misstag som man inte har lust att rätta till...tro att man är lite bättre än alla andra och gå bakom andras ryggar...
Filmen handlade om hur gärna man kanske vill passa in och framstå som bra, samtidigt som man egentligen inte tycker som man visar, men det gör det enklast för en själv om man låtsas som man tycker så. Nån som fattade? Haha! 
Samtidigt var den väldigt småmysig och rolig och bara den värmländska dialketen är ju för härlig att lyssna på! 
Sevärd svensk dramakomedi skulle jag vilja säga! Stora drömmar men med små medel.
Sen var han bara väldigt ful när han klippte av sig det långa håret och det var synd. Haha!

Betyg: 4/5 


Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0