Kladdkaka med marshmallows!

Jag bakade denna för ett tag sen och kan konstatera att jag inte lyckades helt perfekt, men den blev väldigt god för det! :P

Kladdkaka med marshmallows och mariannefluff

Till kladdkakan:
4 msk kakao
1,5 dl vetemjöl
3 dl socker
2 ägg
En nypa salt
100 g smält smör
En stor näve minimarshmallows

Till Mariannefluffet:
3 dl vispgrädde
1 påse mariannekarameller

Gör såhär:
1. Rör ihop alla ingredienser till kladdkakan. Ha ner marshmallowsen innan du heller på det smälta smöret. De ska nämligen smälta lite (för att kakan inte ska bli som min misslyckade).
Grädda i ugnen i 35 minuter i 150 grader.

2. Ta ur mariannekaramellerna, lägg i en påse och linda in i en handduk och krossa dem, med tillexempel en kavel.

3. När all marianne är krossad i små bitar, häll i grädden i en kastrull  och värm upp till strax innan den börjar koka. Den får inte koka! Häll i mariannekrosset och rör tills det smält helt.

4. Ställ in gräddblandningen i kylen i minst sex timmar, eller gärna över natten och vispa sedan upp grädden till ett fluff.

5. Servera kladdkakan med fluffet och toppa med lite marshmallows.









Såhär ska den alltså inte se ut. :P

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0