Dinkelpaj med fetaost, broccoli och bacon

Här kommer det enkla receptet på min paj som blev så god! Vill man ha en vegetarisk variant så är det ju bara att utesluta baconet.

Pajskalet:
200 gram dinkelmjöl fullkorn
125 gram smör
2 msk vatten

Knåda ihop till en deg och kavla ut eller tryck ut degen i pajformen. Nagga lite med en gaffel så det inte reser sig i ugnen.
Förgrädda pajskalet i ugnen på 225 grader i ca 10 minuter.

Äggstanning:
3 ägg
3 dl mjölk

Vispa upp lite och krydda efter eget tycke. Jag hade mineralsalt, svartpeppar och grillkrydda (från Alpnäring)

Fyllning:
2 paket bacon
1 paket fetaost (ca 150 gram)
små broccolibuketter

Klipp baconet ner i stekpannan och stek. Lägg upp på papper så det får rinna av.
Smula fetaosten. Lägg ner all fyllning i äggstanningen och rör om så det blandas och häll sen i pajskalet.
In i ugnen på 225 grader i ca 40 minuter (eller tills äggstanningen är stilla).
Mot slutet hade jag över lite ost och gratinerade.

Servera med en god sallad.

Kommentarer
Postat av: Milla

MYCKET GOD!!!!

2009-05-22 @ 20:35:40
URL: http://camillaworld.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0