Mens = Chokladsug!

Jag kom just på det att det där med att man som kvinna jämt blir sugen på choklad är ganska märkligt. För det verkar ju stämma in på varenda honmänniska att man innan mens och/eller under mens alltid blir sugen på choklad. Inget kvinnfolk som jag har pratat med motsäger sig detta.



Har googlat lite, men hittar inga seriösa begrepp på om det finns nåt samband, det är i princip bara bloggar som kommer upp. Men vad är det med mensen som lockar fram ett sånt chokladbegär?
Jag har det verkligen varje gång. Häromkvällen proppade jag i mig åtta halvstora, hembakade negerbollar utan det minsta problem. Jag glufsade i mig en Japp på typ två sekunder igår och lösgodisbyttorna på jobbet börjar tömmas på choklad. Det är fan rätt knasigt.



På nåt sätt måste det hänga ihop eller? Eller är det så att det bara sitter i psyket? Är mensen en ursäkt för att vi ska få proppa i oss choklad med "gott" samvete? Skulle vara kul om man fick se nåt verkligt samband mellan choklad och blodtömning. :P



Nån som vet nåt så skriv och berätta!

Nu ska jag ta en Daim. :P

Kommentarer
Postat av: Ullis

Ja efter de där bilderna blev jag definitivt sugen på choklad=). hehe samma sak här, fast denna månad har jag nog varit sugen hela månaden. =) Gott är det.

2008-09-21 @ 16:25:38

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0