Död blogg

Jepp jag har blivit sjukt dålig på det här med att blogga. Vad ska man göra...skriver ju mest för mig själv ändå så det spelar ingen roll. Energin finns liksom inte.
Mycket har hänt. 
Farfar gick bort i februari. Det kom som en rejäl chock. Det var väntat men ändå oväntat. Jag saknar honom och sörjer, men med tanke på hur hela det hör jäkla släktskapet tett sig: hans son som knappt hälsat på de senaste tio åren, hans barnbarn som han sett få barn via födelseannonserna i tidningen... Ja vad ska man säga? Och sonens fru som inte dyker upp på begravningen men nog väl när lägenheten ska tömmas på dyrgripar. Tragiskt! 
På det sättet är jag glad för farfars skull. Han är nu hos dem som han älskade och saknade så mycket, sin fru och den andra sonen, han som inte var fin nog för sin bror, men den som höll kontakten med sin far!
Begravningen var en fin och stillsam ceremoni men lika skönt när det var över. Jag gråter inte för farfars skull längre. Jag vet att han har det bra. Likaså min farmor och pappa, morfar och Anita.
Hej då farfar, ett sista farväl.

Annars då? Ja saker händer ju hela tiden och det är drama mig hit och drama mig dit på alla håll och kanter. 
Jag försöker hålla mig lugn och utanför men jag är så trött på allt. På gnäll och på folk mest. Jag orkar inte med sociala medier, jag orkar inte med mobilen och jag orkar inte blogga. Jag vill ha socialsemester. Därför har jag stängt in mig lite i en bubbla och umgås med ytterst få personer som både ger och tar, inte bara suger musten ur en.

På tal om must så har jag druckit förvånansvärt lite påskmust i år. Förvånad över mig själv. Hehe! 

Men allt är ju såklart inte piss och skit. Jag har haft fantastiskt kul med de personer jag valt att umgås med! Jobbet funkar bra även om jag inte kommer ha nån längre semester i sommar. Den ska jag nämligen spara till januari, för då flyr jag Sverige och vintern till heta Karibien, närmare bestämt Curacao! Det ska solas, badas, drickas drinkar och säkerligen dansas både merengue och salsa så gott det går. Men framförallt ska jag koppla bort allt skräp som samlats i huvudet. En ny start till det nya året. Sen ska allt bara fortsätta att gå bra. Simple as that! Det har jag bestämt.



Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0