Äta kakan eller ha den kvar?

Det är inte lätt det där, när man står i en korsning och inte vet vilken väg man ska välja för att man inte vet vart de leder. Det blir lätt att man står och stampar på samma ställe, för då vet man vad man har.
Lite där är jag nu, eller har väl varit en lång tid. Jag går inte vidare åt nåt håll, trots att jag vet att jag borde. Jag vet vad jag har men inte vad jag får. Det är ett riskigt vägskäl för det kan bli både positivt och negativt. Sistnämnda är jag absolut inte beredd att ta heller, och det känns som att det är den mest troliga biten också. Så jag står här och velar med min kaka, ta hela eller spara? Väntar jag för länge kanske den blir för gammal också... Ett beslut måste komma, men hur ska det gå till? Jag gillar inte att ge mig ut i tomma intet. Jag är inte beredd att förlora allt jag vill ha. 





Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0