Bitch - bra eller dåligt?

Många har åsikter om det är bra eller dåligt att vara en bitch. 
Babe in total control of herself och så vidare, men för mig har det alltid vara negativt klingande att bli kallad bitch. Jag ser faktiskt inget positivt med det alls. Vänner emellan, så länge man skojar är en sak förstås.
Men för det första, slår man upp vad ordet bitch betyder så är det saker som slyna, slinka, satmara, surkärring, argbigga och dylikt. VART finns det positiva? Vill man bli kallad nåt av de betydelserna? Inte jag...
För det andra så är det ofta HUR det sägs, ofta i samband när någon är arg/sur och ofta efterföljande ordet "jävla". Not so good in my head.
 
Jag vet det finns folk som nästan blir lite stolta när de blir kallade bitch, puckon tycker jag. Men de anser att bitch betyder, bland annat det som jag skrev ovan: Babe In Total Control of Herself, en tjej med attityd som inte låter nån hacka på en eller se ner på en, nån som inte tar skit, en kvinna med självförtroende osv. Beundransvärda egenskaper, men det är inte vad en bitch är.
 
För mig betyder bitch en tjej/kvinna som ser ner på andra på något sätt, tycker/låtsas att hon är förmer än andra, dömer andra lite för snabbt "för de är säkert ändå inte lika bra som hon själv", har en dålig attityd mot folk som bemöter henne i olika sammanhang osv. 
En kvinna som är i full kontroll behöver inte bete sig så. En stark kvinna är trevlig, står med fötterna på jorden och ger alla en chans. Hon behöver inte låtsas vara bättre än hon är. Har man det självförtroendet eller självinsikten eller vad man ska kalla det, vet sitt egenvärde, så behöver man inte bitcha mot andra människor. För varför ska man trycka ner andra? Varför måste man påpeka andras brister för att själv känna sig bättre? Då kanske man ska börja jobba med sig själv och inte gömma sig bakom nån bitchig fasad och låtsas att man är bättre än alla andra. Det är inte det som ett gott självförtroende handlar om, utan om att alla är lika bra på olika sätt och att man då räknar in sig själv där.
 

Kommentarer
Postat av: Michis

Very true fucking words, vi har ju stött på dessa typer av brudar fler än en gång! Men du är min söt-bitch ;) with love ofcourse! <3

Svar: Haha ja, som sagt, detvfinns en viss skillnad vänner emellan. ;) <3
Star Attraction

2013-03-13 @ 11:08:33
URL: http://michisita.blogg.se

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0