Köra bil i snö

Alltså, jag gillar verkligen inte snö. Det kan vara mysigt om man själv är inomhus eller om man busar omkring med vänner, ja! Men att köra bil i snöväder, skotta fram bilen, tvätta den från salt, skrapa rutor osv...det suger. Framförallt körningen, man sitter på helspänn, rädd för de idioter som blåser om på motorvägen i 140, lastbilar med släp som slirar åt alla håll och så halkan som gömmer sig. 
Been there, Done that. Inget kul alls. Det kostar pengar och kan kosta liv och det behöver inte ens vara mitt fel, för jag har lärt mig att vara försiktig.
Att skiten sen ska ligga kvar i ett halvår är ju också en fet nackdel! Förra året kom ju snön i november och försvann först i april. Inte ok när sommaren består av typ en och en halv månad. Uufff! Nä jag gillar inte snö!

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0