Respekt

Låg och läste massa krafs på fejjan nyss och blir lite galen. Jösses vilken dålig respekt folk har för varandra! Det är svordomar, könsord och kränkningar överallt, bara för att man uttrycker sin åsikt...hur var det nu med åsiktsfrihet? Ok så länge man tycker samma eller? Varför ska man bli påhoppad om man framför ett klagomål eller tycker mot strömmen?
Idag är visst (med risk för att låta som hundra år) ungdomar så dåligt uppfostrade att de inte kan visa respekt mot sina medmänniskor. Tragiskt!

Det är ju för övrigt inte bara när det gäller åsikter utan även mot personer överlag...om man lånar ut en tröja så räknar man ju med att få den i likadant skick tillbaka.
Visst, en olycka kan ju hända, men då skulle ju iallafall jag lösa problemet genom att köpa en ny eller vad nu bästa lösningen var.
Eller mot sina föräldrar. Skrika och gapa på dem för att man inte får gå på en fest, inte får pengar till skor eller prata i telefonen i fyra timmar... Kalla dem idioter för att de sätter upp regler osv... Respekt mot föräldrar för h*lv*te, de tar hand om er hela livet på ett eller annat sätt!
Eller som känslor och personer... Jag skulle ALDRIG flirta eller försöka få omkull en kille om jag visste att han var upptagen eller dejtade nån annan. Inte ens på skoj!
Än mindre om det var någon jag kände...det är väl det mest respektlösa som finns, inte bara mot killen utan även (om inte mer) mot den andra tjejen i fråga.
Jag skulle aldrig kasta upp tuttarna eller röven i ansiktet på en kompis pojkvän, eller försöka förstöra något mellan två dejtande eller partners. Fatta hur det skulle kännas...vilka bra vänner...
Skamligt och slampigt är vad det är! Man kan ju tänka sig in i situationerna själv.

Jaja, nu har jag fått ut lite aggressioner såhär mitt i natten så nu kanske jag kan sova. Hehe! Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Znowztar

Håller med om hur förjävliga folk kan vara nu för tiden - förmodligen för att man numera har makten att sitta bakom en dataskärm/mobilskärm och skriva sådant man aldrig skulle våga säga rätt ut annars. And that SUCKS!
Tycker inte alls att du är gammalmodig som hajar till över det, i så fall kan vi vara kärringar ihop =)

Kul att hitta tillbaka till din blogg btw, den försvann sen jag bytte dator i somras. Puss <3

2012-11-16 @ 09:08:32
Postat av: Anonym

Lite komiskt bara att du är den där tjejen som låter dig raggas på trots att du har pojkvän, och inte alls respekterar andras känslor.

2012-11-19 @ 05:16:38
Postat av: Sara

Lite komiskt bara att (inte så himla) ANONYM säger att han inte bryr sig ett dugg längre, att jag är patetisk, dum så det inte finns, äcklig, löjlig mm, sitter och kollar på både min blogg och instagram fortfarande.... Jag menar, VARFÖR om man nu inte bryr sig.!

2012-11-19 @ 10:13:35
Postat av: Znowztar

För att man är en stalker som i sin tur inte respekterar andras känslor?

2012-11-19 @ 17:21:34
Postat av: Anonym

Lisa, vad vet du om något? Vill du kalla mig saker så har Sara mitt nummer och hon vet vart jag bor. Förresten, har du ingen råtta att begrava istället för att lägga dig i?

2012-11-20 @ 22:22:30
Postat av: Znowztar

Sorry, brist på råttfronten så jag har lika lite att göra som du verkar det som - och då borde väl du om någon veta att det finns inget roligare än i att lägga sig i och förpesta andras liv.

2012-11-22 @ 13:57:15

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0