Make up artist-utbildningen Dag 17

Dag 17 var en mycket rolig dag! Vi hade look a like på förmiddagen och Catwalk på eftermiddagen.
Rebecca var snäll och ställde upp som modell till min look a like. TUSEN TACK FÖR DET! <3 Jättekul att du ville vara med. :)

Jag hade sett ut Lady Gaga som min look a like och jag måste säga att det blev skitbra! Rebecca passade klockrent som det så jag behövde inte hålla på med massa shading och sånt, för ansiktsformen var så perfekt det bara kunde bli. Jag blev helnöjd verkligen!
Den här bilden valde jag att göra:


Såhär blev det. Jagla även till den typiska Gaga-rosetten i håret för att förtydliga vem det var om det nu skulle behövts. ;)


Att göra look a like var riktigt riktigt kul! Alla var jätteduktiga dessutom! Visar ett par bilder på det som ett par av de andra tjejerna gjorde också. Ni kan ju gissa vilka de är. Hehe!


På eftermiddagen hade vi catwalk. När man sminkar till en modevisning så är det ju viktigt att makeupen syns på både nära och långt håll. Därför får man tänka "starkt".

Jag gjorde en rosa/lila-tonad make up på Kimia, med mycket färg både på ögon och kinder.


Olle sa att detta påminde honom om japanska teater, kabuki. Hehe!

Kimia gjorde detta på mig. Älskade lösfransarna!


Det var alles för idag. Tjing!

Kommentarer
Postat av: Elin Alenteg

Fan va duktig du är gumman och fy helvete va snygg du är med lösögonfransarna!! Puss

2011-05-26 @ 11:27:41
URL: http://metrobloggen.se/elinalenteg
Postat av: Kerstin

Men oj vad likt det blev Gaga, jättebra! (Hattmakaren va? :) ) Och jag håller med, lösfrallorna är döläckra!!

2011-05-26 @ 22:14:09
Postat av: Kerstin

Men oj vad likt det blev Gaga, jättebra! (Hattmakaren va? :) ) Och jag håller med, lösfrallorna är döläckra!!

2011-05-26 @ 22:14:37
Postat av: Kerstin

Gaga blev så likt, jättebra!! (Jag tog Hattmakaren men vem är den andre?) Och jag kan bara hålla med, lösfrallorna är döläckra!

2011-05-26 @ 22:17:40
Postat av: Sara

Kerstin, det andra är Edward från Twilight. :)

2011-05-28 @ 21:50:28
URL: http://starattraction.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0