Make up artist-utbildningen Dag 16

Förra sminkhelgen på söndagen hade vi studio/tv make up och sminkbild. Det var väldigt kul faktiskt! Det som inte var så kul var att läraren var en tjej osm vi inte hade haft förut och det var inte så många som gillade henne, inte jag heller. Hon var besserwissrig och verkligen letade fel. Bra på ett sätt att säga vad man gjort dåligt, men det ska inte vara såna petitesser som hon kom med. Aja, hela hennes attityd kändes fel eftersom on gnällde på att hon inte fick visa vad hon kunde osv. Nåja, nog om det.

Studio/tv iallafall, vi fick börja att göra en make up på 45 minuter, sen en på 30 minuter, sen 15 minuter och sist 5. Tyvärr tror jag att jag missade fota femminuters-maken. När man har så begränsdae tider till att göra en make up så gäller det ju att fokusera på det viktigaste. I tv-sammanhang är det framförallt att matta ner hyn så man inte blir blank och lyser som en svettpropp. Haha!
45-minuters make up:

Ljusa skuggor, då det i tv inte ska vara för mycket fokus på nånting som kan stjäla uppmärksamhet från det viktigaste som sägs (typ), snygg bas och fräscha läppar. En vanlig dagmake up kan man säga.

30 minuter:

Något mörkare skuggor denna gång eftersom jag tyckte det blev lite tanigt på förra. Markerade globen mera denna gång. För extra fräschör utan att överdriva så har jag haft färgglada läppstift på varje make. Enkelt knep att få en enkel make up att lysa upp.

15 minuter:

Dual foundation som bas, på med ett fräscht rouge, läppstift och mascara. Sen klart.

Fem-minuters maken körde jag också på Dual Foundation, som alltså är en puderprodukt men täckande som en foundation. Eller ja, nästan iallafall. Det är en mycket bra produkt tycker jag iallafall. Perfekt när man inte vill ha foundation. Sen bara läppstift och rouge.

På eftermiddagen hade vi sminkbild, alltså vi fick en varsin bild på en make up som vi skulle göra likadant som.
Jag fick denna bild:

Jippie! Jag som ääääälskar eyeliner...NOT! Men det gick ganska bra ändå tyckte jag. Vet inte vad läraren tyckte dock, men det är ju väldigt svårt att göra en exakt likadan make up när personen på bilden och den jag sminkar inte är densamma. Men jag blev ganska nöjd trots allt. Nu ville inte min modell vara med på bild men en close up på ögonen gick bra.

Jag har haft vit ögonskugga i hela ansiktet för att få till den ljusa hyn, det vita vid ögat är vit eyeliner och det svarta svart eyeliner och så orande skugga och en grönblå skugga under ögat. Läppfärgen blandade jag till med concealer och läppstift om jag inte miss fel.
Men för att inte vara en gud med eyelinern, no photoshop och missat lägga på mascaran (haha!) så tyckte jag det ändå blev ganska bra. Vad denna läraren tyckte, ja det struntar jag faktiskt i. Hihi!

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0