Make up artist-utbildningen Dag 9

Denna lördag var verkligen ingen bra dag för mig. Hade lust att tjuta och morra och jag vet inte vad. Haha! Vi hade 60-tal och 70-tal och jag lyckades verkligen inte med nånting. 60-tal är svårt för det är mycket färger, linjer och eyeliner, men det var verkligen ett fatalt misslyckande. Jag tog inte ens nån bild på det jag gjorde. Bara på lärarens och det som Linda gjorde för hennes blev jättebra.
Här är Olles 60-tal:




Ja som sagt, för mig gick det åt skogen, men för Linda gick det bra. Hon gjorde på mig och det ser ut såhär:



På eftermiddagen då vi hade 70-tal gick det liiiite bättre, men ändå inte bra. Eyeprimern kladdade så ögonskuggorna delade sig mera än att de gick att tona ihop, det blev ojämnt och allt möjligt, men lite bättre är förmiddagen iallafall. Tur det.
Johanna, läraren, gjorde två olika makeuper på Hanna, en färggrann och en punksotig:


Jag gjorde den färgglada på Michelle. Hon gick iallafall hem i den. :)


Efter den dagen kände jag att det kan bara bli bättre nu iallafall. Och söndagen, den slog nog alla rekord tror jag. Vi var så jääävla grymma då! Tjohoo!


Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0