Make up artist-utbildningen Dag 8

Åh, denna dag mådde jag så fruktansvärt dåligt! Var jättesvårt att komma ur sängen, mådde illa, hostade, frös, svettades, ont i huvudet, ja allt  på en gång. Feber i kroppen kan jag lova. Men till skolan åkte jag.
Dessutom kom jag lite sent för att vi fastnade med bilen på isen på parkeringen. Låter som värsta lame excuse, men det var faktiskt så.

Men i skolan var det en rätt lugn dag iallafall, mycket demonstrationer så vi behövde mest sitta ner. Det var jag tacksam för. Det var hår hela förmiddagen och vi fönade, lockade, flätade ooch testade på redskapen. För mig gick det inget bra alls, lyckades inte ens få till en lock. Jag skyller på sjukdomen. Haha!

På eftermiddagen hade vi bruddemonstration och vi fick se på när Johanna gjorde en klassisk svinrygg i håret på Ilona och sen en klassisk brudmakeup. Det blev så himla himla fint!
Nåt eget smink gjorde vi faktiskt inte själva den här dagen utan vi tittade bara på. Johanna fortsatte att demonstrera frisyrer och det var väldigt kul att se på.

Så nästa helg har vi 60-70-talsmakeup på lördagen och på söndagen har vi brud. Då ska vi fixa hår och sminket själva. Ska bli spännande och kul. Lite nervös är jag allt för håret. Har ju inte jobbat med hår alls tidigare... Så vi får se vad det blir.

Här är lite bilder på Ilonas hår och make up som brud.




Kommentarer
Postat av: Milla

När kommer mina bröllopsbilder då? :-)

2011-03-17 @ 20:59:57
URL: http://camillaworld.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0