Make up artist-utbildningen Dag 19

Sådärja, nu blir det lite seeeeeeeen uppdatering här. Saker har ju kommit emellan kan man säga, men bättre sent än aldrig.
Dagen innan slutprovet bestod av en fri lektion som hette Tusen och en natt. Vi skulle göra en make up och gärna hår på ett sätt som vi associerade (stavning?) till lektionsnamnet. Tusen och en natt... ja då tänker man ju Alladin, orientaliskt, guld, rött, lila, rökelser och så vidare. Iallafall jag. Hehe!
Jobbade med guld och rött och mycket eyeliner och svart. Fick jobba med söta goa Kimia också så bara där hade jag ju ett bra underlag med olivfärgad hy och svart långt hår. Hon hade ju jättestora örhängen också som passade jättebra till looken.
 


På eftermiddagen var det bara övning på allt som man tyckte var svårt eller om man behövde ta igen nånting. Jag övade olika årtalsmunnar, 50-talseyeliner och diverse annat. Det gick bra det mesta så det kändes helt ok när man gick hem för dagen. :)

Kommentarer
Postat av: Natalie - Country music fan

Vilken härlig blogg du har! :)

Och du skriver intressant för övrigt!



Ta hand om dig. kram

2011-06-27 @ 00:54:45
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0