Make up artist-utbildningen Dag 20

Slutprov! Sista utbildningsdagen! Tänk att det tagit en månad innan jag fått ut det här...jaja, allt har sina orsaker.
Nervös var jag ju såklart. Modellerna för dagen blev Rebecca och Hanna, men först hade vi ett skriftligt prov. All teori vi gått igenom. Man kunde få 100 poäng. Jag var jättenervös, kändes som jag missade massor och inte kunde vissa saker, men blev glatt överraskad när jag fick tillbaka provet rättat... 95 p av 100, betyget blev en femma. Wiiee! Mycket bättre än jag trodde. Skönt!
Årtalsmakeupen vi fick göra var 80-tal, en av mina favoritlooker. Av nån anledning så fick jag lite blackout så jag glömde hur tusan man skulle göra, haha! Men det lev en make up till slut. När den var klar fick vi femton minuter på oss att göra om den maken till en trendig som skulle funka idag.
Bara att sudda ut rouger och fixa lite färger, så var det klart. Sen var det lunch. Glömde totalt bort att fota, kanske för att jag kände mig så låg.

På lunchen gick jag till T-Centralen och hämtade Hanna som kom med tåget, vi åt lite och sen var det dags för nästa moment i provet. Vi fick göra vad vi ville så det blev en känslostorm. Hehe!



Ja, eftermiddagen kändes bättre, men det var så konstigt när vi var klara! Separationsångest deluxe!
Vi satt där och tittade på varandra och visste att det var sista dagen vi gick i skolan ihop. Man har ju fått så många nya vänner och skolan har varit kul och man har lärt sig så mycket.
Nu sitter jag här och är make up artist. Konstig känsla... :)
Jag har uppnåt ett mål som jag nu velat i flera år. Nu ska jag bara försöka göra nånting kul med det också!


Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0