Hoppat fallskärm!

Wow, semestern började dramatiskt! Ok, igår var lugnt men idag... Jag hoppade fallskärm! Tandemhopp! Wohoo! Coolt som fan! Men llång väntan blev det. Jag och Fredrik kom dit vid halv ett och ett skulle jag vara där, men vädret var inte så bra så det gick inte att hoppa, så vi väntade och väntade. När klockan var efter två så var Fredrik tvungen att åka till jobbet. Jag, mamma, Jansa med flera väntade och hoppades att det skulle hinnas hoppas. När klockan var halv sju så blev det dags! Då var vädret tillräckligt bra.
På med en dräkt och genomgång av lite säkerhet, blev fotograferad och filmad, sen skulle vi upp i det där planet!
Jag är väldigt glad att bästaste Lisa och hennes mamma hann komma dit och se och att jag fick kramas lite med dem. Haha!

Bara att sätta sig i planet var ju läskigt för då sköljde ju nervositeten över mig igen. Vi satt där på golvet och såg små glimtar av himlen. När vi var på 1500 meters höjd så hoppade första killen ut och vi andra, som skulle hoppa tandem och bli filmade fortsatte uppåt, mot 3000 meter. En snabb genomgång och så var det dags. Det värsta av alltvar helt klart att närma sig dörren. Det båste ju, vafan! :D Skitläskigt att stå i ett dörrhål och se marken 3000 meter ner kan jag lova!!

Flinade lite mot fotokillen och sen for vi. En bakåtvolt ut och så föll vi! Vilken sjuk känsla! Vi föll i ca 200/250 km/timmen! Det är ganska snabbt! Efter en stund vecklade han ut skärmen och då blev det lugnt. Fridfullt, vackert, men en total jävla kick! Vilken utsikt! Vi såg regn, sol och regnbåge och marken var väldigt långt ner! Men det gick ändå alldeles för fort! Jag hade kunnat stanna där längre!



När vi landat så var det nästan så det var lite skakigt att resa sig men det gick. Välkomstkommittén stod och väntade på mig. Hehe! Jag överlevde! Jag gjorde nåt som jag aldrig trodde att jag skulle våga. Haha! Jag är ju höjdrädd för tusan! Så med all rätt, så är jag rätt stolt över mig själv. Hehehe!



Bilderna som finns här har Lisa Bark fotat. Jag har helt lätt stulit dem lite från henne, men jag tror nog det är ok. Hehe! Jag ska lägga upp mina egna bilder som klubben fotade också, men de har jag inte i datan ännu. Det kommer! Wow, jag kommer sova gott ikväll. Jag skulle faktiskt kunna göra det igen! Tro det eller ej. :P



Kommentarer
Postat av: Elin Alenteg

Coolaste tjejen! Jag skulle aldrig våga. Neverever :)

Hade så gärna tillhört välkomstkommitén. Det får bli nästa gång ;)

Stora kramen!

2011-07-27 @ 20:04:19
URL: http://metrobloggen.se/elinalenteg

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0