Make up artist-utbildningen Dag 2

Hej hopp!
Blev inte mycket till datorerande för mig igår. Till skolan åkte jag såklart och även denna dag var det jättekul!
Vi hade en supergullig tjej till lärare som heter Lisa. Hon lärde oss massor och hudvård och hudlära och sen fick vi lära oss att färga ögonfransar och bryn. Det har jag aldrig gjort förut och när hon frågade om ett visningsoffer så ställde jag upp blixtsnabbt. Hehe!
Hon färgade ena ögats fransar bara för att visa (vi skulle göra på varandra sen) och så tog hon och färgade mina bryn och plockade dem så de blev jättefina. Jämna och snygga och mer symmetriska än nånsin. Det behövdes nu. Länge sen som Anna satte pincetten i ansiktet på mig. Haha! Jag är ju glad om jag slipper själv. Men nu har jag iallafall en jättefin grund att köra på. Kolla de svarta fransarna också. Hihi!


I övrigt så lärde vi oss om flytande baser och det blev en snabb genomgång då frans- och brynfärgningen drog ut lite på tiden. Men det har verkligen startat jättebra!
Det är bra tjejer i gruppen i varierande ålder, toppenlärare hittills och det har varit så kul!
Tog en randombild på hur det ser ut:


Ska visa mer i fortsättningen. Nån dag nu när jag ska märka upp mina produkter så ska jag visa den "lilla" sminkväskan med produkter jag fick också. Hehe! Kanske skulle försäkra den, det är värt typ 15.000:- Undrar vad MITT smink är värt... Ska vi nog inte ens tänka på. Hihi!
Jag kommer också lägga upp ett par datum som jag kommer behöva modell så om nån känner för att åka till Stockholm en lördag eller söndag så är det bara att hojta vilken dag som passar er.

Nu blir det film.
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Elin Alenteg

Här har du en som vill vara modell!! Bara inte tjejen i magen bestämmer sig för att komma ut just den dagen haha

Pöss

2011-01-25 @ 10:02:32
URL: http://metrobloggen.se/elinalenteg

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0