Make up artist-utbildningen Dag 5

Uppdatering! Wohoo! Jag har verkligen varit supertrött de senaste dagarna, men nu känner jag att jag orkar uppdatera lite. :)

I lördags hade vi dag- och kvällsmake up. Dag är ju en ganska enkel makeup, huden ska lysa igenom naturligt, det ska inte "fuskas" för mycket och det ska vara rent och fräscht.
Jag sminkade Hanna lite enkelt. Enkla skuggor, naturligt färgade läppar och bara lite färg på kinderna. Tyvärr glömde jag fota.
På eftermiddagen hade vi kvällsmakeup och vi skulle använda lösfransarna. Bara det gjorde ju att man blev lite nervös. Haha! Har aldrig satt dit ett par fransar tidigare, så det blev spännande. Men det gick ganska bra.

Jag jobbade ihop med Ilona och det blev en dramatisk look med grönt och guld, mycket vinge på eyelinern och fina rosa läppar som passade henne jättebra! Nu ville hon inte vara med på bild och det respekterar jag självklart. Så därför är bilderna borttagna.



Vår lärare Olle visdae en kvällsmake på Michelle och det såg ut såhär:


Efter den här dagen var jag så trött, så jag däckade i soffan när jag kom hem och sov i två timmar. Sen hade jag jätteproblem med att somna på natten istället, så jag var lika trött på söndagen. Haha! Men det blev en riktigt bra dag. Orkar inte uppdatera om det nu, men ska försöka hinna imorgon eller i övermorgon. Nu är jag så trött så jag skullekunna gå och lägga mig, men klockan är ju bara halv tio... Vi får se om jag kanske somnar i soffan istället. Hehe!

Och alla kurstjejer, feel free to kopiera bilderna om ni vill ha dem. Gäller alla "skolinlägg" som ligger och kommer hamna här. :)

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Du är så duktig! Det är jätteroligt att följa vad du gör på kursen, och det riktigt kliar i fingrarna att härmas. :D Kram!

2011-02-21 @ 21:48:26
Postat av: Sara

Tack snälla Kerstin. :D

Härmas hur mycket du vill! :) Kramar

2011-02-22 @ 09:55:23
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Emma Roodla - Foto

Snyggt!!

2011-02-28 @ 01:47:08
URL: http://babiidarling.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0