Make up artist-utbildningen Dag 3

Andra helgen, tredje dagen det var dags att åka till skolan.
Denna dagen ägnades åt korrigeringar av läppar och ögon. Att göra ett par perfekta röda läppar är det svåraste inom sminkväg så det fick vi börja med att öva på och hell, det var svårt! Var det för lite där, så blev det för mycket här och där fick man inte fuska för det syntes och så var det för smalt och för tunnt och för snett och ja... allt man kan komma på.

Här är lärarens objekt: Det blev en halvblunder på Hanna, hoppas det inte gör nåt.

Close-up:


Ja, och så var det då våra egna försök. Jag blev först sminkad så här är mina läppar au natural:

Här är jag sen i rödmålade läppar:

Ja, lite snett ser man att det är, men jag kan tala om att det är bra mycket lättare att se på bild än att se det på riktigt. Man blir lite "hemmablind" med det man håller på med, så kameran är ett bra redskap när man övar har jag märkt.

Ja, så var det då min tur att måla röda läppar. Det gjorde jag på Hanna:


Nu kommer ett bildspam. Bilderna är klickbara. Resultatet blev detta:



Ja... här krävs det klart mer övning. Men skam den som ger sig. Hehe!

Korrigering av ögon blev mycket teori, hur man framhäver, vad man ska tänka på vid hängiga ögonlock, insjunkna ögon, utstående, täta eller glesa osv.
Vi fick sminka varandras ögon med en kontrastfärg och så skulle vi tänka på korrigeringar.
Här är det som Olla, läraren gjorde på mig:



Sen var det vår tur. Detta gjorde jag på Susan med grönt och guld:



Jag fick detta med rött, brunt och gult av Kinia:



Det var en väldigt rolig och intensiv dag! Tyvärr missade jag ett födelsedagskalas, men det får det vara värt. Jag göra bara detta en gång. Fyller år gör man varje år. Tyvärr. Hehe!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Åh vad det ser roligt ut! Just att få skarpa konturer på läpparna är en svår konst, jag har inte lyckats än. :-P

2011-02-10 @ 07:23:26
Postat av: Elin Alenteg

Åh va fina läppar! Sminka mig, sminka mig!! :) Hihi. Va kul att vi ska ses på söndag! Om det finns lite tid över så kanske det hinns med att färga mina ögonfransar...men bara om du vill. Får se hur det blir. Ses snart!

PÖSS

2011-02-10 @ 09:14:28
URL: http://metrobloggen.se/elinalenteg
Postat av: sofie, mist

Tack för lite respons saris :)

Månadens erbjudande i februari, är att om du handlar minst 2 skuggor, får du en gratis ögonmake, antingen i samband med köpet, eller tidsbok. :) Vi har en kategori på bloggen som heter just "månadens erbjudande" . Kika gärna där :D Tycker läpparna som du gjort ser bra ut! Men som sagt, det är bland det svåraste att lära sig, ögonen kan man ju skugga sig "rätt" om det blir lite fel, men läpparna är ju svåra att ändra om man skulle "slinta" lite :) keep up the good work :) kram

2011-02-10 @ 10:20:30
URL: http://mistingelsta.blogg.se/
Postat av: Sofie

2011-02-10 @ 10:23:22
URL: http://m
Postat av: sofie

aha, du tänker så :) Just nu har vi 40% på lite udda produkter, men annars så har vi ett månadens erbjudande med inriktning på tjänster just nu. Har vi däremot något nedsatt så visar vi självklart det i bloggen :) Vi kommer bla att ha lite sånt på alla <3 dag :)

2011-02-10 @ 10:25:05
URL: http://mistingelsta.blogg.se/
Postat av: sofie

inga problems vettu :D hihi. tack själv! Jaa, men gör det! CV kan man aldrig få för mkt av!Hoppas vi ses! KRAAM

2011-02-10 @ 11:10:12
URL: http://mistingelsta.blogg.se/
Postat av: Anna

DiNA läppar var bäst! For sure...

2011-02-10 @ 16:24:31

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0