I bakningstagen!

Har fått lite lust och motivation till att baka igen. Tyvärr fanns inte grejerna hemma. Men när man vet att det finns folk som kommer äta upp det man gör så blir det lite roligare igen. :)

Har inte haft inspiration till nånting i sommar. Har inte ens plockat mina rabarber eller varit ute i skogen för att fixa blåbär. DÅLIGT! Men så är det ju tyvärr ibland. Får leva med det. Det kommer nya blåbär nästa år och som tur är så finns det i affären. Haha!

Planerad bakning:
Minibiskvier med lemon curd och vit choklad
Banankolatårta
Morotskakecupcakes
Bästiskaka (chokladkaka med kokoskolatäcke)

Så vill jag göra bröd och blåbärspaj och chokladtryfflar och rabarberpaj (gärna med marängtäcke) och jag vet inte vad allt. Men göda upp släkt och vänner, det kommer jag kunna om jag vill. Hihihi!

Nu blir det dock inte många knop gjorda i köket för snart är det dags att fara till jobbet. :)

Kommentarer
Postat av: svärmor

När ska dessa godsaker serveras då ? :))) Kram

2011-08-24 @ 17:51:26
Postat av: Sara

Det blir på söndag efter zumbamaraton. Zumbamaffian kommer hit och intar vardagsrummet eller altanen. :P

Sen kommer det nog bli ett kalas till antar jag. :P

Kram!

2011-08-25 @ 01:16:07
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Milla

Förlåt att jag inte har svarat. Jag har bott på jobbet de sista dagarna så jag har bara varit hemma och hälsat på sängen om nätterna.... Imorgon (söndag) kan jag tyvärr inte. Vi håller på att renovera verandan här hemma och det är nog inte så populärt om jag piper iväg då. :-) Men vi får absolut planera in någon fika i "mellandagarna" = dagarna mellan våra födelsedagar. :-)



Kram kram

2011-08-27 @ 19:13:04
URL: http://camillaworld.blogg.se/
Postat av: Elin Alenteg

Tack för din kommentar gumman! Hur länge ska du vara i bakningstagen då? hihi

Saknar dig och L!

Kramar

2011-09-23 @ 09:18:20
URL: http://metrobloggen.se/elinalenteg
Postat av: Milla

Jo, någon komplement till den nuvarande pannan kommer det ju att bli framöver. Men just nu är det ju ingenting som vår ekonomi tillåter. Men så småningom blir det ngt. En kamin skulle vara mysigt, men då måste vi slå upp i taket för att kunna installera en skorsten. Grannen har installerat ngt lufttjofräs som verkade fungera bra, de har iaf varmare än oss.... Eller solpaneler, som jag är sugen på! Den som lever får se.



Kram kram

2011-10-15 @ 18:18:17
URL: http://camillaworld.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0