Terrorhot?

Mörrn mörrn.

Sitter här och funderar på det här med terrorhot nu under frukosten.
Som bekant så har ju Sverige höjt sin terrorskala från två till tre, vilket betyder, från låg terrornivå, till förhöjd. Ska man vara orolig på riktigt? Trots vad det sägs så har jag svårt att tänka mig att nåt skulle hända i Sverige, men man ska ju aldrig säga aldrig.
Efter allt tumult som uppstått efter valet, då Sverige får in ett "rasistiskt" parti i riksdagen, så vet man ju inte. (För övrigt är det konstigt att Sveriges befolkning reagerar så starkt på ett högerparti, när vi redan sitter med kommunister i riksdagen, men det är ju kanske en helt annan sak...) Att Sverige är det enda land som inte haft ett tidigare är ju också en annan femma...
Samtidigt som jag kanske är lite orolig innerst inne så skulle det inte förvåna mig ett dugg om detta förstoras upp så mycket i media för att dessa SD-väljare ska känna skuld att "Shit, det är mitt fel om Sverige råkar ut för terrorattacker".
Exempelvis Aftonbladet har ju ganska rejält gått ifrån att vara det opartiska nyhetsmedia som det egentligen ska vara... så vinklingar, nej det är ju inget nytt direkt...

Nej, det jag egentligen känner hot av är om vår Berlinresa ska bli av. Haha, vår nöjestripp som jag har väntat på. Ska vi få hoppa över den för att terrorhoten höjts över Europa? Att jävla politikskit ska förstöra min semester, det blir jag arg på. Men vi får väl se.
Nu ska jag hämta posten.

Kommentarer
Postat av: Sara

Sånt här kan man fundera över länge..

2010-10-05 @ 11:28:47
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0