Morgonmöte

Morrn morrn.

Har just kommit hem från ett morgonmöte med jobbet. Var där vid nio, så det blev upp tidigt. Lite segt sådär, men ska nog vila i soffan lite. Hehe!
Men ack så less man kan bli på konstiga idéer alltså. Här sitter nu Statoil och vill att vi ska dra ner på personal och timmar, för att spara in på kostnader. Ändå har de mage att säga att vi ska ha öppet till midnatt på julafton och nyårsafton? Kvällar som det knappt, efter klockan fem respektive åtta/nio, inte är en enda kund inne!! Hur tänker de då? Dessutom, fick vi idag höra, att vi kanske ska börja öppna klockan fem istället! Vem ska jobba den timmen med nerdragnngar på personal då? Dessutom sitter cheferna och får åka till Teneriffa på chefsmöten och käka oxfilé... Är inte det nåt att spara in på om det nu är så stora kostnader? Vi ska ha nåt megakonvent i Globen (ja, stora Globen) för att alla ska få höra hur det gick med sommarkampanjen och så ska det vara uppträdanden och mat. Spara in??

Jättekul att de vill göra nåt för personalen, verkligen, men samtidigt undrar jag om de stackare som fått sluta sina arbeten på grund av nerdragningar tycker detta känns rättvist... Helt sjukt. Jag är glad att jag inte sitter i den sitsen (ännu)...

Aja, jag är lite bitter över hur korkade en del på huvudkontoren är och jag förundras över hur de tänker många gånger när kvalitet ska förbättras, vi ska jobba hårdare och ha snyggare stationer... Fattar de inte att det krävs personal för såna saker? Men det ska vi ha så lite som möjligt av.... 

Kommentarer
Postat av: Milla

De högre människorna tänker inte på den vanliga personalen. Bara att inse. Allt ska förbättras, men samtidigt ska det blir färre och färre som ska klara av att hålla förbättringen uppe, vilket oftast blir pannkaka. Och det är inte de som är på "golvet" som man kan skylla det på, utan på de som sitter högre upp och bestämmer att man ska dra ner på personalen. Har en hel del att säga om schemaomläggningen på jobbet också, men jag orkar inte engagera mig...



Det var kul att se dig idag! Även om det inte blidde så länge.



Kramkram

2010-11-19 @ 21:09:56
URL: http://camillaworld.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0