Fotboll, Twisted Sister och ett adjö

Åh, har haft en riktigt härlig ledig helg! Synd att vädret vet när jag är ledig bara, för det regnar och är tråkväder alltjämt då. Men men, det har varit bra ändå.
I fredags så var Alex, Anna och Emmelie här hos mig och vi lunchade en massa god ihopplock-sallad och fikade på nybakta cupcakes och latte. Fredrik var hemma också och Emmelie hade Lexus med sig så det var ett stort gäng. Vi pratade om dittan och dattan och hade det allmänt trevligt!
Anledningen var dock att Alexandra nu har stuckit till USA och lämnat oss andra stackare här hemma. Heheh! Så det var lite av en avskedslunch. Som tur är så kommer hon tillbaka. Det var iallafall väldigt kul och trevligt att ses allihopa! Lexus tyckte också om cupcakes.




I lördags så var Fredrik och jag uppe rätt tidigt och packade väskorna för en Örebroresa. Det var Metallsvenskan 2010, vilket betyder att hårdrocksband spelade fotboll mot varandra och sen var det konsert på kvällen. Så det blev en heldag i sport- och hårdrocksanda.
Det var en kalaskul dag med många skratt och nya fotbollsregler. Att sen både Twisted Sister och Sabaton gjorde grymt bra spelningar, gjorde det verkligen till en toppendag. Men ack så trött jag var. Som tur var så hade vi bokat hotellrum också, som vi fick jättebilligt. Så det var inte långt till sängen.

Sabaton och Bullet ska börja sin match!


Fullt spel!




Twisted Sister körde utan smink.

På söndagen åt vi en lovely hotellfrukost. Jag älskar hotellfrukostar! Sen satt vi en stund i lobbyn och checkade sen ut. Gick omkring lite i Örebro och hamnade bland affärerna. Jag var så trött och hade ont i ögonen så hade kunnat somna på vilken gatsten som helst. Helt sjukt.
Sen gick vi på fotboll och såg Örebro-Djurgården. Den matchen var inte så rolig för DIF förlorade och jag satt mest och sov. Eller stod och sov snarare. men efter en korv med bröd och en Pepsi så blev jag faktiskt lite piggare så då tittade jag tillomed på matchen. Det blev riktigt fint väder så solen lämnade tillomed lite spår i ansiktet på mig.
Sen bar det av hemåt. Fredrik körde hela vägen. Jag litade inte på mig själv.
Kvällen avslutades hemma i soffan, tittande på Jönssonligan och Dynamit-Harry med handen i chipsskålen. När klockan var elva så rullades ögonlocken ut. Somnade som en stock.

Kommentarer
Postat av: Grannen

Vad kul att se min gamla kissekatt i hyllan! Den gör sig bra där! Kram

2010-05-17 @ 17:51:10
URL: http://pudelrace.se

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0