Smultron

Hej hopp!

Härlig dag idag! Var ute i över en timme och plockade sommarens pärlor, nämligen smultron, sen har jag rensat lite bland allt massa skräp här hemma, legat och läst i hammocken, diskat och när Fredrik kom hem så tränade vi. Nu på kvällen åt vi grillad fläskfilé med potatissallad och en grönsallad. Sjukt mumsigt!
Efterrätten för min del blev smultron med härlig gräddvaniljglass. Oh så gott det var!

Det är en av få saker som slår jordgubbar, men smultron gör det alltså! Kanske för att det är lite knepigare att få tag på, så man njuter lite extra. Som tur är så är hela byn full med smultron här. Det är toppen! Gäller bara att man ska orka plocka det också. Det är ju tråkigare att plocka än blåbär. Hahah, men oooh så värt det.

Nu ska jag slänga mig och mätta magen på soffan och läsa lite, eller om det ska bli sängen direkt. Är ganska trött faktiskt. Vi får se hur det blir..

Pling.

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0