Nystart

Godmorgon!
Välkommen till ett nytt år. Ja, men kära nån, det blir nytt år varje år. Alla kallar det nystart och en ny början och jag vet inte vad allt. Äh! säger jag. Det är ju ingen nyhet att årets sista dag är nyårsafton. Det känns som att folk börjar känna mer och mer likadant också. Alla verkar lite trötta på det så.. Det är liksom inget speciellt längre.
En nystart kan man ha när som helst.

Det här med nyårslöften då?... Alltså, jag ger nästan alltid ett tyst löfte som man aldrig håller iallafall. Bättre att strunta i det. Man ska sluta äta godis, träna mer, sluta röka, banta och hit och dit. Ja, det är klart man klarar det ett tag när man är taggad i början, men motivationen måste ju komma djupare inifrån, inte för att det är ett nytt år.
Jag ska inte ge några löften, bara försöka göra så jag trivs bättre med mitt liv och mig själv. Inte ta nån skit från idioter på jobbet, inte ta nån skit från falska äckliga människor, inte ta nån skit som jag inte förtjänar! Jag ska inte stressa livet ur mig  på jobbet. Det är soo not worth it!

Nu håller jag faktiskt på i tvättstugan och ikväll ska Fredrik och jag på bio och se Göta Kanal 3.
Många kritiker, typ alla, säger att den är dålig. Jag har läst nånstans att man inte ska lyssna på kritiker, de får ändå aldrig några statyer resta för sig...

Gott nytt år!


Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0