Fastnade X 2

Hej hopp!

Har ni snöstorm precis som jag? Vilken dag det har varit! Inte kunnat sova inatt för att Fredrik snarkat like crazy! Gick upp åtta och ringde vårdcentralen, de skulle ringa upp vid nio. La mig på soffan och somnade till lite lätt. Fick tid hos vårdcentralen kvart över två. För knät alltså.

Sen satte jag igång och bakade hålkakor och under jäsningen gick jag ut och började skotta bort snö för att få fram bilen så jag skulle komma iväg sen. Gjorde väl halva gårdsplanen ungefär sen var det dags att baka ut brödet. Men efter frukost och allt så var det bara att gå ut och fortsätta.
När jag skulle flytta bilen till garagelängorna så kom vi inte ens uppför den lilla backen. Vi fick backa och ta sats, backa och ta sats, så efter en bra stund kom Fredrik till slut upp med min bil.
Sen var det in och sitta en stund och så dags att åka till vårdcentralen. Hade tur så hamnade precis bakom plogbilen så jag smög mig fram i 40km/timmen där bakom honom. Haha!

Hos vårdcentralen klämde de på mitt knä och pillade och höll på och givetvis när jag går till doktorn så är jag fullt frisk, hur sjuk jag än var kvarten innan. Men när jag gick därifrån fick jag värk för att de klämt så förbaskat. Hur som helst så skulle jag bara käka fem Ipren om dan för att det skulle vara inflammationshämmande. Det var ingen övrig fara så det var ju skönt. Hoppas bara jag fixar att jobba hela helgen. Lär väl vara hög på Ipren om inte annat. Kanske blir kul. Haha!

Väl hemma sen igen så skulle jag åter ställa mig vid garagelängorna, bara det att jag körde fast med bilen i en snödriva och kom varken fram eller bak. Fredrik och en granne hjälpte mig sopa under bilen och att putta så till slut kom jag fram, men väl framme vid garagen så var det så mycket snö så där var det inte nån idé att stå så det var bara att köra ner på gården iallafall. Försöka iallafall....för jag kom fram till backen (den lilla som vi knappt kom upp för förut) och så körde jag fast IGEN...i nedförsbacke! Det är så jäkla mycket snö alltså! Helt sjukt! Man är ju så ovan! Ja, det var ju bara för morsan att komma ut så hon fick hjälpa Fredrik att putta mig och bil nerför backen. Sen var jag äntligen på plats.
Men det var ju bara att fortsätta skotta snö igen. Usch, vilken pärs. Kommer säkert ha träningsvärk imorgon. Haha! Det var iallafall väldigt skönt att ta en dusch här sen på kvällen vill jag lova!

Nu ska jag göra en kopp te och smaka på mitt dagsfärska bröd och en skiva av chokladsockerkakan jag har bakat också. Hehe! Sen händer det inte mycket mer ikväll.

För övrigt så är det runt 85 cm djup snö här nu...

Tjingeling! 

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0