Citron och ingefära.

Hallojsan!

Har haft lite mysfika här med Anna och Stine som kom förbi. Vi käkade lite kladdkaka och drack saft och te. Tyvärr kan ju inte Stine äta mjöl så hon fick en toblerone istället. Haha! Alltid nåt iallafall. Men Anna och jag och Fredrik käkade kladdkaka. En som jag gjorde för ett par månader sen och har haft i frysen. Måste säga att den blev förbaskat god! Inspirerades av en chokladkaka med citron och ingefära i, som jag tycker är sjukt god. Så då testade jag att göra en riktigt mörk kladdkaka och så rev jag ner färsk ingefära och hade i pressad citron också. Väldigt smaskigt måste jag säga. Tyvärr hade jag ingen grädde, men det gick bra ändå. Den kladdkakan vet jag att jag kan göra igen iallafall. Då ska jag nog riva ner lite citronskal också för mer fräschör.


Men nu är det tvättstugan som gäller. Fredrik ska dammsuga, men om det blir idag vet jag inte. Hihi! Jag har iallafall diskat också, så dagens gärning är gjord får man väl säga.
Ikväll ska vi kolla på Luftslottet som sprängdes på dvd.

Tjing!

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0