Brand i mitt hem!

Alltså, hjälp! Fanken, det brann nyss här hemma! Jag hade tänt lite ljus och smålampor lagom tills vi skulle käka taco och vi hade precis satt oss i soffan i vardagsrummet när jag tycker ljuset fladdrar ovanligt mycket ute i hallen. Går och kollar och vad skådar mitt öga om inte en eld! På min nya smala hylla, där jag ställt fyra ljuskoppar så står en i lågor!
Jag ropar på Fredrik och sliter fram ett kastrullock att kväva elden med, men då har Fredrik redan blåst ut elden.
Värmeljuset har alltså tagit eld hela det och inte vara veken... Aldrig varit med om nåt liknande.

Det tog ju en stund innan det gick att ta i lyktan så vi satte oss igen, men då tycker jag återigen att det är för mycket fladdrigt sken ifrån hallen, så kollar igen. Då är det inte nåt ljus som står i lågor, men alla övriga tre fladdrar oroväckande så jag släcker dem. Men de har blivit så varma så jag fick ta i dem med grytlappen.
Helt sjukt!
Jag har aldrig nånsin haft problem med några ljus förut, men när fyra stycken ur samma påse nästan börjar brinna och ett verkligen gör det, då vet jag att RUSTA, där jag handlade dem, de kommer få en reklamation på dessa. Då är något fel, så detta kommer de få höra!

Köp inte era värmeljus på Rusta!

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Man kan nästan tro att jag har värsta superkrafterna så kan blåsa ut riktig eld =)

2010-02-09 @ 22:48:34
Postat av: Milla

Urs, vad läskigt. Blev det mycket skador på bänken?? I sådana fall tycker man ju att antingen Rusta eller ljustillverkaren ska stå för dem!!

2010-02-10 @ 10:23:17
URL: http://camillaworld.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0