The weekend story

God kväll!
Här har man nyss kommit hem från en helg i Stockholm. Eller ja, lördag och söndag iallafall. Jobbade till sent på fredagen och det var gryyyymt skönt att komma hem och få sova. Varit så trött efter dessa dagarna så jag vet inte vad. Har väl varit en massa saker i helgen så det har varit en massa massa folk klippt hela tiden!

Lördagen försov vi oss lite. Skulle gått upp klockan åtta men kom väl upp vid nio. Vi, eller iallafall Fredrik skulle vara på Hydet klockan elva, så det blev snabb frukost och snabb packning och snabbt omhändertagande av katterna innan vi åkte iväg klockan tio. Jag hade ju inte behövt vara där förrän klockan tre, men det känns ju väldigt onödigt att åka till samma ställe i två bilar när vi sen dessutom ska hem samtidigt. Så jag fick bita i det sura och lufsa upp tidigt ocks. Hehe!
Lördagen bjöd iallafall på en himla massa skoj och mycket gurkhackande! Det var ju crewfest för alla som jobbat på Hydets 40-årsfest i augusti. Det har ju också varit bestämt sen dess så det var himla skönt att jag inte jobbade.
Jag hackade iallafall en jäkla massa gurka som vi skulle ha till maten för allihopa. Det var väl runt 50 personer som var där och det bjöds på hemmagjord taco med egenkryddad köttfärs, egengjord tomatsås och guacamole. Det var så galet himla gott! Anna och Danne hade fixat underbar mat! Deras svarta bönor (som jag fick receptet på) var hur goda som helst! Mums!
Men innan all mat bjöds det på lekar! Det var frågesport, slangbella, kasta yxa, kasta fotboll, liggande dart och diverse andra skojigheter som vi tävlade i. Hela kvällen var det gratis dricka och även maten då.
Under kvällen kom även karaokemaskinen igång och faktum är att jag sjöng en del jag också då...hehe! Men bara ihop med de andra tjejerna. Haha!
Härligt barhäng och mingel med alla gäster och studerande av kluriga biljardspelare. Haha! En riktigt lyckad fest helt enkelt! Jag fick tillomed i mig två lakritsshots, men det var inte lika lätt som förra festen...hrmmm...hehe!
Gick och la mig strax efter fyra på morgonen och vaknade tjugo över åtta igen för att kissblåsan typ höll på att sprängas. Bara att pila ner på toa, men sen blev det upp på loftet igen och slocknade som ett ljus.

Vid tvåtiden kom vi till Rosenhill och käkade frukost och världens godaste kanelbullar (efter farmors och mammas). Reneé och Maria kom dit och fikade med oss. Tre koppar te hann jag slurka i mig och det var riktigt gött! Sen åkte vi alla till Ica Maxi och handlade. Jag fick tag på jordgubbar igen och blev så glad, så köpte jag fem små nagellack från Depend i härligt murriga, bäriga färger. Riktigt hösthärliga! Ska visa bild sen.

Efter Maxi så åkte vi tillbaka till Hydet och packade ihop våra saker och sen bar det av hem till Maria och äppelpaj och mera te. Hehe! Maria och Reneé satte upp lite lampor och hyllor därhemma. Såg ut att bli riktigt fint. Vi alla fyra fick hjälpas åt att lyfta bort Marias säng. Satan vad tung den var! Men då står den ju stadigt iallafall. Haha! Buster var med och "hjälpte till" men han skällde mest på oss. Haha! Korkskallen var smart nog att sticka in huvudet under en av kökslådorna också och sen lyfte han huvudet...rätt upp i lådan självklart, så han studsade bakåt. Stackarn, undrar om han fick ont.

Sen bar det faktiskt av hemåt skogen igen.

Om en liten stund nu så ska jag och Fredrik se på Twilight. Jäklar anamma om han inte håller sig vaken. Hehe! Då kommer han få se den igen. Tihi! Men vem vet, han kanske får lust att följa med på bio i november. *blink*



Tjingeling!


Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0