Man har inget minne längre!

Gick och tänkte på en grej förut och det är just det att man har knappt nåt eget minne längre!
Jag har alltid varit grym på att komma ihåg sifferkombinationer, så som telefonnummer, koder och liknande saker och relativt bra är jag fortfarande på det om jag behöver! Men insåg nyss att jag kan inte ens min mammas mobilnummer! Inte min pappas, inte brorsans, inte svärmors, inte mina vänners, knappt någon!

Förut hade jag allt sånt i huvudet, men nu ligger allt i telefonboken i mobilen istället! Man behöver inte komma ihåg nånting själv längre! Det är rätt tragiskt när man tänker efter. Man har börjat slarva och lata sig med minnet. Hur långt är det kvar innan man glömmer namn eller adresser eller vad som helst? För adresser har man ju på eniro eller 118 118...

Likadant med miniräknaren. Vem kan räkna matte i huvudet idag? Plus och minus och gånger går väl för sig så länge det är jämna tal, men annars är ju detta saker som inte alls får nåt underhåll i dagens läge eftersom det finns så mycket hjälpmedel så man inte behöver tänka själv! Rätt sjukt egentligen tycker jag!

Detta kan ju säkert vara en av anledningarna överlag att man börjar glömma bort saker och skämtar om att man börjar bli senil...men det är ju inte så konstigt när inte hjärnan får nåt underhåll. Samtidigt som det ju också är bra med hjälpmedel så känns det som att det kan göra väldig onytta också.


Bild från Google



Mitt mål blir nu alltså att lära mig min närmaste familj mobilnummer i huvudet igen! Det känns faktiskt rätt nödvändigt! Man vet ju att mobiler inte är att lita på till hundra procent. Skulle det hända nånting och min telefonbok i mobilen tömts...ja, då skulle jag inte ens kunna ringa min mamma! Sorgligt!

Vad tycker ni? Håller ni med? Är ni helt emot? Egna funderingar kring detta? Skriv och berätta!


Kommentarer
Postat av: Sanna - saos.blogg.se

svar hehe, ja så de kan bli! ^^ hehe. Ja jag har inte heller tid för en hund. Just nu skulle jag iof ha det nrä jag bara sitter hemma, men när bebis kommer blir de ju full rulle så ^^

2009-09-18 @ 19:50:31
URL: http://saos.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0