Detox Dag 8

Tänka sig att jag redan har avverkat dag 8! Det går trots allt rätt så fort alltså. I början kändes det jättesegt och jobbigt och jag var trött och grinig och chokladsugen. Förklaringen kom ju lite idag på sistnämnda, dags för mens. Haha! Så det har ju garanterat inte gjort saken bättre. Men jag är mäkta stolt över mig själv som inte har fuskat!

Nu fanns det ju ett till synes smarrigt recept i Nicoles blogg som jag blev sugen på att testa. Det ska jag nog göra på lördag som avslutning.

Dagen mat som följer:

Frukost: Linfröshot, Sojayoghurt med blåbär, Markatta-te med honung och citron, Apelsinjuice.

Lunch: En näve cashewnötter och en banan.

Middag: Linssoppa

Mellanmål: Banan och en kopp te.

Kvällsmål: Varm sojachoklad med honung och kanel.

De sista dagarna av detoxen nu kommer jag vara ledig från jobbet, vilket är skönt. Då kan jag laga mat i min egen takt och gå och skrota lite hur jag vill. Då behöver jag inte känna mig tvingad att fixa mat bara för att jag ska till jobbet. Då kan jag ju överleva på äpplen om jag känner för det. Hehe! Ska iallafall starta dagen med den äckelpäckiga linfröshoten, ett stort glas färskpressad juice, har inte bestämt vad jag ska blanda än, och så yoghurt med blåbär tror jag. Det känns smarrigt just nu iallafall. Sen blir det en lugn härlig promenad!

Nackdelen matmässigt är att  Fredrik kommer hem imorgon och han vill ju äta vanlig mat, men som tur är så är det bara tre dagar.

Ska se om vi inte kan åka till simhallen nån dag och simma och basta och busa lite. Vore kul! Dags att komma igång med träningen igen nu ju.

Men nu tror jag allt att det blir sängen och min bok.
Ha det gott allihopa så hörs vi återigen imorgon!

Varma godnattkramar!


Kommentarer
Postat av: Elin A

Hej tjejen!

Klart jag kan hålla dig uppdaterad om jag har koll på biljetterna. Jag tror att dom kommer släppa dom två dagar inna, har för mig nån sa det till mig.

Jag vill gärna ses över en fika eller så! Skulle va jättekul! Har du msn? Adda mig om du vill i så fall [email protected]

Ha det så bra

Ps. Tycker du är så duktig med din detoxkur! Jag skulle verkligen oxå behöva en sån.

KRAM

2009-09-10 @ 07:02:39
URL: http://metrobloggen.se/elinalenteg
Postat av: madde

Ja och jag kan sno lite från dig ;)

Vi är så duktiga! Hur länge har du hållt på nu?

Kram!

2009-09-10 @ 07:52:14
URL: http://madelue.blogg.se/
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten (Also in English)

SVAR;



Oj jag hade ingen aning om att det fanns en parfym också :S Vad roligt! :D



Angående inlägget här uppe så har jag alltid trott att detoxmat ska vara äcklig, men det mesta av det där verkade riktigt smarrigt :) om du vill så har jag några superbra förslag på juicer i länken nedanför. Jag älskar dom iaf :D Jag ser att du får dricka apelsinjucie så jag gissar att dom här är precis i rätt "stil" då :) Hoppas du ska gilla någon av dom!



http://janinanaslund.blogg.se/2009/july/frisk-och-ung-med-c-vitamin.html#comment



Kram kram

2009-09-10 @ 08:28:13
URL: http://janinanaslund.blogg.se/
Postat av: Svärmor

Fan vad du är duktig hej heja heja... Jag skulle verkligen också behöva en sån kur men jag har inte den diciplinen.... :) Kram

2009-09-10 @ 11:42:30

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0