Detox Dag 2

Sen kväller!

Idag har jag haft ständig huvudvärk, men inte alls så farlig som jag befarat ändå. Eller så är det för att jag är så van att ha ont i huvudet. Hehe! Vaknade iallafall med det och så har det hållt i sig, men det var ju inte mer än väntat.

Dagens matintag ser ut som följer:

Frukost: Linfröshot, Sojayoghurt med jordgubb, passionfrukt, solrosfrön, kokos och psylliumfrön.

Lunch: Bakad potatis med fetaost, tzatziki och sallad.

Mellanmål: En kopp Markattate med sojamjölk och honung.

Middag: Linssoppa

Kvällsmål: Fruktsallad av äpple, kiwi, päron, nektarin, granatäpple och passionfrukt.

Har varit lite seg och trött hela dagen, och frusen, men efter att ha ätit denna fruktsallad så blev jag pigg som en lärka! Kände mig precis som en vanlig dag på jobbet och jag brukar skoja och skratta och nu kändes det återigen naturligt att vara så och inte framtvingat som när jag är trött och seg. Huvudvärken tillomed försvann för ett tag, men den kom tillbaka efter en stund.

Jag är faktiskt rätt stolt över mig själv som har klarat två dagar och till och med gjort riktig mat, inte bara käkat kall sallad och frukter trots allt.
Från att ha käkat godis varje dag, även om det inte var mycket varje dag så var det, till att inte käka godis på över en vecka och sen började jag med denna detox och har än så länge klarat två dagar utan sånt som jag är van att äta. Det är ju en rejäl omställning och jag har fyllt kylen med alla möjliga konstiga grönsaker och frukter som jag inte brukar köpa.
Det som brukar finnas hemma är typ, apelsiner, morötter, gurka, paprika och tomat och lök. Haha! Nu har jag vitkål, blomkål, fänkål, purjolök, granatäpplen, lime och en himla massa annat. När jag handlade så var det knappt så det fick plats.
Nu är det bara nio dagar kvar och jag ska fixa det här! Snart kommer ju förhoppningsvis huvudvärken släppa och så börjar man känna sig bra. Iallafall enligt boken. Hehe!

Men nu är det dags att sova så jag orkar med tvättstugan och handling imorgon. Måste köpa kattsand till de små monstren.

Kom gärna med lite peptalk under dagen! Det skulle vara kul så jag vet att jag har er med mig! :) Alla som läser! 

Kram på er alla!
 

Kommentarer
Postat av: Nicole

You know you have me ;-) snart släpper huvudvärken!

2009-09-04 @ 09:05:24
URL: http://nicnors.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0