Veckan och dagar som gått

Vaknade vid nio idag, kändes faktiskt helt ok. Men det stack i fötterna när jag reste på mig. Efter allt stående i kassan igår så är det nog inte så konstigt. Huvudvärk vaknade jag ju med, men det har gått över nu faktiskt. Sitter och dricker te och käkar knäcke nu. Väntar på att brorsan ska vakna till liv och komma ner så vi kan åka in till farfar.
Jag ska förhoppningsvis ta en fika med Emmelie sen med.

Har inte blivit så mycket vettigt skrivet den sista veckan, kanske det aldrig blir ioförsig. Hehe! Tänkte göra en liten update.

Förra söndagen var Milla (http://camillaworld.blogg.se/) här med sin kompis Frida. Det var också en supergullig tjej, precis som Milla. Och jag, icke att förglömma. Hihi! Vi satt och snacka skit och käkade av min hemlagade premiärpaj med fullkornsbotten och bacon, fetaost och broccoli som fyllning. Till det blev det en enkel sallad. Faktiskt så var pajen jättegod! Jag lyckades bra med den första matpaj jag gjort. Ska lägga upp receptet.
Efter maten tog vi oss en promenad, min vanliga runda som tar drygt en timme. Det var skönt att komma ut en sväng. Men när vi kom in igen var vi ju tvugna att ta igen oss så då blev det fika med GI-kladdkaka med varma hallon och grädde och så kaffe till det. Riktigt gott, även om kladdkakan kändes mer som en pudding. Men den smakade mums och det är huvudsaken.
Vid sjutiden blev det dags för brudarna att röra sig hemåt så vinkade av dem och tackade för en toppentrevlig dag!
Jag gör gärna om det flickor! ;)

Strax efter att tjejerna gått så ringer mobilen. Då är det käraste Anna Thomsson som vill leka. Självklart säger jag, packar ner lite fika och tar bilen till badplatsen. Så fiskar vi med hennes lillebror och hans tjej (tror jag). Han får en jättegädda på kroken. Anna fick en lite mindre fisk (som hon inte vågade hålla i själv, hihi!)





Hela söndagen var en riktig toppendag! Så himla roligt att träffa lite vänner och umgås. Härligt härligt!

I fredags var jag och brorsan hemma hos farfar och satt och pratade lite. Då fick jag sms av Emmelie att hon var ute i byn och hälsade på sin mammas tvättmaskin. Kom över på en fika sa hon, så när vi kom hem från stan så gjorde jag det. Så skönt att kunna sitta ute nu och ta det lugnt. Äntligen att sommaren är på väg! Det blev fika på nybakad sockerkaka och kaffe, massa tjejsnack och pill och kläm på Lexus. Han är ju så söt, ungen! Fast nu är han lite större än på bilden.



En annan rolig sak som hänt i veckan också är att jag överraskande fick hem ett paket från Make Up Store! Det var verkligen oväntat för jag har inte köpt nånting eller så. Kom på att jag tävlat på deras hemsida så jag har faktiskt vunnit paketet. Wehoo! Det var en Fruidelicious-topp, ett läppglans Jet Set, ett nyckelband och ett hårvax Muddy. Snacka om glatt överraskad!



Dessutom har ju veckan tidvis förgyllts av att min kära faktiskt har varit hemma lite. Hihi! Det gör ju inget att man får träffas ibland. Roligt att få ha åkt bil med honom nu också, skönt att slippa köra ibland. Han har en del att ta igen tycker jag. *flin*

I måndags var jag, Fredrik, Reneé och några vänner till henne, på fotboll. Djurgården - AIK. Det gick ju inte så bra för DIF (den här gången heller), för AIK vann med 1-0. Men det var en lite spännande match iallafall. Alltid något. Så fick jag ju såklart den jättefina Djurgårdskepsen av Fredrik. Rosa och vit, passar mig fint!

Det var väl i stort sett det som hänt i veckan, annars har det varit ganska lugnt, bara jobbat och så.
Nu är broder här så nu är det dags att åka. Ska ha på lite mascara först. På återhörande mina vänner!

Ikväll vänner, vill jag se vilka som besöker min blogg så alla som är här: Snälla skriv en kommentar! :)

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Ja det var skoj med fotboll måste vi göra om, men inte med så dyr parkering :)... tror det var 9 aug dom möter hammarby :) Kram

2009-05-21 @ 18:56:57
Postat av: Milla

Hejsan! Jag var här och kikade liiiite. Har fått ett nytt jobb. Börjar jobba på systembolaget i Ingelsta den 1 juni och är där över sommaren. Välkommen dit och handla av mig. :-) Hoppas allt är bra med dig annars!



Kram kram

2009-05-21 @ 21:22:46
URL: http://camillaworld.blogg.se/
Postat av: Anna

Låter som du har haft det riktigt mysigt.:-)

Sebbe blir nog avis om han ser fisken.

Vi får väl komma ner o fiska nån helg!?

Kram

2009-05-22 @ 00:19:11
URL: http://annaborg.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0