Händelserika dygn!

Jobbade kväll i söndags och allt är som vanligt. Förutom en sak som var väldigt ovanlig och det var att mitt i alla kvällssysslor så traskar det in en typ på macken som jag känner... eller åtminstone kände ganska väl. Nämligen mitt ex! Gissa om jag blev förvånad! Det var nog den person som jag minst av allt anat att jag skulle få se där. Ja, hans pappa också för den delen. Vi pratade lite och jag fick receptet på avokadosoppan som jag tänkt maila och fråga honom om, men inte kommit mig för. Det var nog dagens förvåning iallafall,  elt klart!

På måndagen går jag upp vid nio och äter frukost och packar träningsväskan och åker in till stan. Mitt i stan ringer jobbet, men eftersom jag inte kan köra bil i stan och prata i mobil samtidigt så valde jag att inte prata i mobil just då. :P Stannar ute hos farfar och går in pch pratar lite med honom. Ska handla lite åt honom och se så hans bankomatkort fungerar, som han precis fått hem.
Så innan jag åker iväg därifrån till affären så ringer jag upp jobbet, tänkte att nu ska väl chefen göra nånting så han vill att jag kommer till tre istället för fem.
Men det är Malin som svarar och hon berättar att det återigen har varit inbrott på jobbet under natten. :O Så chefen hade varit där sen halv tre på natten och frågade om jag kunde komma lite tidigare än fem.
Då hade de fyra "solbrända typerna" som min chef uttryckte det, krossat entrédörren och tagit sig. Vi har ju rökmaskin på jobbet så går larmet så rökfylls lokalen totalt så det enda inbrottstjuvarna fått med sig var ett par solglasögon, chips och läsk... Men givetvis hade det ju blivit ett j*kla sopande av glas i hela butiken och utanför. Skitkul för dem. :S
Så jag handlade åt farfar, åkte och tränade (en halvtimme crosstrainer och styrka) och sen åkte jag och handlade lite, bland annat present till Jansa och sen åkte jag hem, packade in varorna och upp till jobbet.
Att jobba var ju som en helt vanlig dag för mig, bara att det som de inte hunnit på dan som de i vanliga fall gör, det fick ju vi göra på kvällen, men det gick bra.

Idag, tisdag, vaknade jag redan vid halv nio så gick upp och plockade i ordning lite och drog ett snabbvarv med dammsugaren. Sen kom Milla ut och hälsade på! Vi drack en varsin kopp te och snackade lite skit och sen försvann plötsligt regnet och den underbara solen kom fram, så då gick vi ut på en promenad.
Vilken promenad det sen blev! Jag tänkte att vi skulle ta en längre sväng som Emmelie berättat om och sagt och gjort så följde jag hennes anvisningar och vi traskade på genom skogen. Sen valde jag fel väg vid ett tillfälle och det gjorde att promenaden blev ca två timmar lång och inte på slätmark! Vi hamnade mitt i ingenstans i skog och det var granar överallt och stora stenbumlingar och stubbar och rotvältor överallt, för att inte tala om smältvatten! Ett tag trodde jag vi traskade rakt ner i sjön! :P
Sen kom vi upp på ett kalhygge och där kryssade vi oss ytterligare fram mellan stubbar och älgbajs och klättrade över och under fallna träd. Solen värmde oss och vi var båda genomsvettiga. Sen såg jag ett träd jag kände igen och så gick vi ditåt och till slut såg jag den vägen som det var tänkt att vi skulle gå, men då hade ju promenaden redan tagit en timme längre än vad jag beräknat. Haha!

När vi kom hem så kluckade det om mina skor och fötterna såg ut som om jag kommit upp ur ett bad. De såg ut som russin! Nu hade vi ju blivit rejält hungriga så vi gjorde ordning avokadosoppa och smörgås och det värmde gott i kistan. Tror inte ens det var särskilt onyttigt. ;) Men gott var det. :) Alldeles grön soppa. :D
Sen var Milla tvungen att åka hemåt, men jag hoppas hon vågar komma ut nån dag och gå med mig igen, för nu har Jansa visat mig den rätta vägen! :D

Idag fyller ju Jansa år så jag har  varit där och fikat lite och fått varm smörgåstårta. Hans syster med familj var där och hans mamma. Under tiden jag var där fick jag sms av min gulliga Emmelie.
Hon är nu stolt mamma åt en liten pojke som föddes idag och var 51 cm lång och vägde nästan fyra kg. :D :D :D GRATTIS KÄRA VÄNNEN!


Så imorrn när jag har varit på vårdcentralen så ska jag och Pelle åka in till stan och leta efter nån tuff present till lill-killen att ge från alla arbetskamrater. Sen ska vi jobba.

Så de sista timmarna innan jag ska gå och lägga mig ska jag bara slappislappa ett tag, så nu när detta maratoninlägg är klart så blir det soffan. :)

Tjingeling på er där ute!


Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0