Sweden Rock Festival

Så... här kommer det tilltänkta inlägget om hela Sweden Rock! Förbered er på långläsning. Hihi!

Måndag:
Ok, här är första dagen på semesterveckan och det är mycket att göra. Vi åker in till stan och handlar mat, alkoholhaltiga drycker och lite annat nödvändigt. Letar fram tält och sovsäckar, planerar vad som ska packas med i klädväg, letar fram väskor att packa i och funderar på det mesta som kan behövas och eventuellt glömmas.
Tisdag:
Dagen då vi ska åka. Jippie! Det är halvtaskigt väder, men vi hoppas på bättre nedåt i landet. Packar ner allt vi ska ha med oss och börjar fundera på om allt verkligen kommer få plats i min Starlie, som brorsan vackert döpt min bil till. Hihi! Det låter ju lite lagom tjejigt och fint för att passa mig och min lilla bil. Haha!
Faktum är att vi får plats...om vi använder baksätet också. Med bilen fullastad kommer vi till slut iväg runt halv tre-tiden. Upp till jobbet och tanka och sen bär det nedåt. Vi har en resa på drygt 40 mil att se fram emot.
Vi stannar och käkar på Dinners i Ödeshög och sen bär det av vidare ner till Ljungby. Väl där ska vi bege oss in på diverse småvägar och F*CK Eniro, men de kan verkligen inte göra vägbeskrivningar på ett bra sätt. Vi åkte fel fem mil på grund av att de gjort en felaktig vägbeskrivning så vi fick ta saken i egna händer och till slut hamnade vi rätt. Var väl framme vi halv tio-snåret om jag inte minns fel. Så härligt att vara framme! Men vädret var inte bättre. Det var jäkligt kallt faktiskt, men det var ju rätt sent intalade vi oss.
Efter att ha fixat vår vackra boplats för denna veckan så sprang vi ner på marknadsplatsen och kikade om det fanns några roligheter, men det mesta var som vanligt. 





Här var våra grannar med sin tjej:



För övrigt så bodde vi ju på mc-campingen. För övrigt blev det en lugn kväll. Natten gick smärtfritt.

Onsdag:
Första festivaldagen! Blåsigt och jävligt var det men solen lös. Men det var inte så man kunde gå i bara linne inte. Iallafall inte jag. Höll på att frysa ihjäl. Bytte ut biljetten till ett fint armband i svart och lila. Bra färger. Man vill ju ha ett snyggt armband. Haha!
Förta bandet ut att titta på var "tjej"gruppen Hysterica. Vet inte om man kanske ska kalla det tantgruppen för tre av fem medlemmar var iallafall över 40 såg det ut som. Hehe!. Ärligt så var det inte nåt höjdarband och jag klarade mig bra utan, men jag kommer ju antagligen få se dem igen eftersom de ska spela på Hydet i sommar. Men jag säger bara nej till dem!
Näst ut var Covered Call och det var iallafall musik och nån som kunde sjunga! Tack för det.
Sista bandet vi kikade på var Uraih Heep och det var riktigt riktigt bra! Härlig gungmusik. Så det var toppen!
Sen var det ju den äckligt kalla natten! Ty fusan vad kallt det var! Usch usch! Det var skönt när det blev torsdag morgon.

Torsdag:
Skönt att vakna till sol, men lika blåsigt och kallt var det dessvärre. Inget linne och kjol här inte!
Första bandet ut idag var Rage. Inget för mig sådär supermycket, men kollade ändå.
Men det band jag sett fram mest emot var Volbeat! Det var jätteroligt att se! Han såg astuff ut med vit skjorta, väst och slips. Riktigt kul!
Direkt efter Volbeat gick vi bort och tittade på H.E.A.T. Men det var en besvikelse måste jag tyvärr säga. De gjorde ju jättebra ifrån sig så inte det, men jag vet inte vad som hänt med sångarens röst! Han brukar ju sjunga så rent och klart, men nu var det mest bara krax! Vet inte om det var för att det var kallt eller om han krökat, men illa lät det. Himla synd, men de verkade lika glada för det. Bra det ändå tycker jag!
Inte långt efter H.E.A.T. så körde iallafall Tyketto på samma scen och det var kul att se och höra! Riktigt bra.
Efter det gick vi till tältet ett tag och jag somnade gott, hade sån himla huvudvärk. Vaknade mitt i ZZ Top, men gick upp och hann se de två sista låtarna. Det var ju de som jag helst ville se med. Tush och La Grange eller hur det nu stavas. Haha!



Kollade också på Hammerfall och Over the Rainbow. Blev halva halva där ungefär eftersom de spelade samtidigt. Men det jag såg av båda banden var bara bara bra! Hammerfall hade piggnat till rejält sen förra gången vi såg dem.
Sen var det dags för kvällen headline som var Twisted Sister. Wow, de gjorde en grymt bra spelning. Dee var som en studsboll på scenen. Vilken energi den mannen har! Och rolig är han också! En kanonshow verkligen! Bästa var när Lemmy och Phil från Motörhead kom upp och gästade på sista låten.





Sen blev det återigen en svinkall natt i tält. Usch och blä!

Fredag:
Vaknade av att det regnade. Vilken (o)lycka... Humöret blev ju inte på topp direkt. Dagen började iallafall väldigt lugnt eftersom det första band vi skulle se var Lita Ford och hon började inte förrän halv fem. Men vilken brutta! Nog syns det att hon blivit äldre men hon sjöng fortfarande väldigt bra och jag tyckte hon var snygg för att vara typ 50 år!





Efter Lita Ford blev det Kamelot och UFO. De spelade samtidigt så där såg vi lite av varje. Stod och käkade god kebab med pommes och typ världens godaste kebabsås under Foreigner och lyssnade på I wanna know what love is.

Sen var det ballaste Motörhead! De hade sitt Bomberplan med sig på scenen också. Hihi! Motörhead levererar alltid så det var toppen att se!







Efter Motörhead kollade vi lite löst på In Flames. Det är inget favoritband men de har en del bra låtar. Men guuu vad han snackade mellan låtarna! det var nästan mer snack än musik där tyckte jag. Att vi kollade klart på dem var mest för att det sades att de hade Ett TON pyroteknik med sig, så vi ville se bomber och granater. Hehe! Det var en del måste jag säga.
Sen var det svinkall natt igen.

Detta är vad jag sov i på nätterna:
*Strumpor
*Leggings
*Pyjamasbyxor
*3/4-dels ärmad topp
*Munkjacka
*Stickad tröja med luva (luvan på)
*Mössa
*Halsduk
*Vantar
*Sovsäck
Det var ändå mest kallt!

Lördag:
Lördagen var faktiskt den enda dagen det inte regnade, men nog fan blåste det lika mycket.
Sveriges nationaldag firades med Sabaton och det var nog det allra bästa på hela festivalen! De sjöng nationalsången och Primo Victoria. GRYM publikuppslutning och bandet var lika bra som vanligt! Sabaton regerar fan!
Sen sov jag mig mest igenom hela dagen. Missade Journey, men Fredrik såg dem så jag får se hans filmsnuttar. Hade ont i hela kroppen och inte minst i huvudet. Gick upp och såg Europe, men Joakim Larsson måste nog läsa på sina egna texter för jag blir såå irriterad när han sjunger fel i sina egna låtar! Sen gick jag faktiskt och la mig för mådde fortfarande inget bra och längtade bara hem.
Vaknar i tältet när Fredrik kryper in och vi snackar ett tag, sen var det bara att sova igen.

Söndag:
Festivalen slut. Vaknade klockan sju av att jag var kissnödig som få. Gick till slut upp och sen började jag packa ihop mina pinaler. Åt lite frukost med te och macka på campingen. Sen vid nio var Fredrik vaken så då packade vi ihop oss helt. Det var både skönt och trist att lämna festivalen.
Skönt för att man fick komma hem och ta hand om sig och duscha och sova i en riktig säng.
Tråkigt för man vet att årets fest är över. Nu är det ett år kvar till nästa. Alltid deppigt att en höjdpunkt på året är över.

Men nu är jag hemma och rätt nöjd ändå över det. Men man är redan sugen på att veta vad som kommer ske nästa år. Då är festivalen senarelagd en helg så då kanske det är bättre väder. Sånt vet man ju aldrig ioförsig. Men man vill ju redan veta vilka band som kommer nästa år. Haha! Detta var iallafall årets story. Nu är det bara att vänta och se vad resten av sommaren bjuder på.
    

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0