Glassjakt!

Igår var en ledig dag! Toppenskönt. Idag är inte det, men snart semester! Åh vad jag tjatar! Hehe. Men det ska verligen bli skönt och välbehövligt!

Igår iallafall så åkte jag hem till Milla. Vi fikade och pratade igen allt som vi missat sen sist. Sen åt vi mat, pratade lite mer och fikade igen. Det regnade och åskade ute så ingen var direkt sugen på promenad just då. Vi satt och kollade igenom våra gamla skolkataloger istället och det var rätt skoj. Haha! Vi såg alla väldigt små ut.

På kvällen när jag kom hem fick jag ett sms av hemglass att idag ska minsann glassbilen komma hit! Haha, patetiskt värre att ha en sms-tjänst för att veta när glassbilen kommer. Haha, men jag har verkligen ingen aning annars. Så jag åkte upp till "hållplatsen" och givetvis så var den sen så j ag satt i typ en halvtimme och väntade. Löjligt, jag vet, men vadå. Jag ville ju ha glass! Mitt i väntan så börjar det regna och åska och blixtra så jag satt där i min lilla Starlie  och tittade på ovädret.
Sen kom glassbilen och när man då var tvungen att gå ut så var det självklart att det började regna ännu mera! Jag såg ut som en dränkt katt när jag kom hem och sminket satt på trekvart. Hade mascara över hela kinderna. Haha! Men det var nog Puckoglass, glassbåtar och Smack värt. Hehe! Faktum är att jag inte ätit nån glass ännu för jag var så blöt och frusen så jag drack te istället. 

Sen satt vi och kollade på Michael Jacksons begravningsceremoni på fyran. Jag började grina när Michaels dotter Paris stod vid mikrofonen. Stackars stackars barn. Jag klarar inte av ledsna barn. Det var hemskt sorgligt att se.

Nu ska jag dricka upp min smoothie och se om vi ska göra nåt idag.
Tjing

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0