Frihetsberövad!

Fan fan fan!! Hur ska man börja det här då? Inget som man är van vid direkt... :S
Jag och Fredrik krockade igår. Vi blev påkörda av en lastbil. Min lilla pärla har ont i baken.

Dan började med att Busan aka "Pisskatten" väckte mig genom att hoppa upp i sängen typ två cm från mitt ansikte. Jag tittade på henne och såg att hon satt konstigt så jag fattade direkt och daskade ner henne från sängen, men jodå, en liten våt jävla förbannad kissfläck hade hon fått ut. Kattjävel! Jag tror fan hon pinkar i sängen för att det är bekvämare än att krafsa sand i lådan. >.<
Hur som helst så blev jag på halvdåligt humör, men det var inte mer med det. Vi gick upp, käkade frukost och skulle åka in till stan och lämna farfars bankkort och sen simma ett par vändor. Vi kom inte så långt, knappt en kilometer hemifrån kom vi.
Vi är på väg ut på påfarten till motorvägen och så får jag sladd. Inte ett däck har kontakt med marken känns det som! Det var så jävla sjukt halt! Bilen far över alla streck på påfarten och rakt ut på motorvägen. Jag försöker styra åt höger för att få bilen på rätt köl igen, men istället så blir det snurr på den så vi åker in mot kanten och ställer oss snett  baklänges gentemot körriktningen. Nosen står i väggrenen och baken står i körfältet. Har inte för ett ögonblick haft någon koll på vad som skett runt omkring oss när vi for hejvilt över vägen, men nu ser vi ju all mötande trafik och vad kommer precis när jag lyckats få stopp på bilen så kommer en lastbil farande förbi. Jag trodde verkligen vi skulle klara oss med en hårsmån, men pang säger det en gång och strax därpå ytterligare ett pang och då sticker hela fönsterrutan i bak.
Jag blev så chockad så minns knappt vad som hände direkt mer än att jag säger att jag kände på mig att nåt skulle hända idag, bara för att dan började så illa. Sen kliver jag ut och ser skadorna på bilen och inser att bilen är trasig. Jag gråter och skakar så jag knappt kan stå på benen. Lastbilen stannade ju så han kom ut. Vi pratade lite och jag ringde mamma och sen polisen, men de jävlarna, de ville inte komma ut bara för att det inte blivit några personskador!
Fredrik och jag var ju TACK OCH LOV helskinnade!

Vi stod där en bra stund och till slut fick man väl lite fason på sig, så vi lyften in stötfångaren och la den i den obefintliga bakrutan och så körde vi hem igen. Väldigt sakta. Så nu står min lilla pärla hemma på gården och är inplastad i bak. Stackarn. :(





Det är först nu i efterhand som man insett hur jävla illa det hade kunnat gå! :O Hade vi hamnat tio cm längre ut på motorvägen så hade jag antagligen inte skrivit det här nu... Hade vi hamnat tio cm längre in mot väggrenen så hade förmodligen hela bilen klarat sig. Men vi hade nog en jävla tur i oturen... (eller så är jag så jäkla skicklig ;) ) Vågar knappt tänka på vad som kunnat hänt, än mindre skriva om det, men olika möjliga tänkbara scenarion får man ju upp i huvudet hela tiden, inte minst i natt när jag skulle sova. Somnade snabbt som tusan efter att ha lagt ifrån mig boken, men vaknade vid fem och såg bara en lastbil i huvudet. Sen somnade jag inte förrän vid sjutiden.



Vaknade igen vid kvart över elva. Genomsvettig så håret hade krullat sig, så det var bara att hoppa in i en dusch. Såg att det snöade ute så gick ut pch plastade in bilen lite till. Sen gick jag in och ringde bilskrotar...
Vi hittade redan igår en vit bagagelucka som ska passa. Den fanns i Västerås så jag tog ledigt från jobbet så ska vi åka och titta och förhoppningsvis hämta den imorgon. Sen är det stötfångare och höger bakljusgrejer som behövs, lite plåtknackning, spackel och lack...sen kanske bilen är som ny igen. ;) Man får ju försöka tänka framåt och positivt iallafall.

Imorrn kommer jag väl förhoppningsvis få skadeanmälan som jag ska fylla i och skicka in till försäkringsbolaget. Troligtvis kommer väl jag bli vållande eftersom jag kom på påfarten, men det får de avgöra. Jag har iaf räknat med att inte få ett skit för min bil. Blir ju 1000 spänn i självrisk iallafall som jag får betala. Tur man har en liten slant på sparkontot iallafall...

Nu ska jag nog försöka plocka ner julgranen för det har liksom inte riktigt funnits tid till det. :S

På återskrivande!


Kommentarer
Postat av: Anna

FYYYYYYYYYYYYYYYYyy fan gumman!!!



Shit vilken jävla tur att ni klarade er utan en skråma...

usch det är så jävla obe4hagligt, råkade ut för samma sak förra vintern...gled igenom "min fil" kommande från en påfart, missade bilarna med en hårsmån, glider över på mötande fil, kommer en fet lastbil som en mm fick stopp på den....sen kom polisen, thank god!!!!

och så var de ju voltarfna på motorvägen....hm.....vi har änglavakt vi från stavsjö! =) flytta inte.....puss kram skönt att höra att allt är bra blev skakis bara av att läsa...

2009-01-15 @ 20:41:05
Postat av: Svärmor

Ja fytusan men vilken tur att ni Lever o har hälsan i behåll!!

O tur att Ni hittat delar redan.... Det blir snart en fin liten pärla igen!

KRAM

2009-01-15 @ 20:41:50
URL: http://mysterix.blogg.se/
Postat av: anna

Jag ryser när jag läser vad ni har varit med om.

Vilken otroligt tur att ni klarade er utan den minsta skrubbsåret.:-)

Ni har änglavakt till tusen!!!



Hoppas chocken släpper snart så ni kan blicka framåt och fixa lilla pärlan.:-)



Kram Anna & Sebbe

2009-01-15 @ 23:39:15
URL: http://annaborg.blogg.se/
Postat av: anna

Tur att ni har varandra så ni kan prata om ni behöver.:-)

Vad ska ni göra i helgen?

Sebbe snackade något om att Fredde & han kanske skulle ses!?

Alla fyra kanske kan göra något då?

2009-01-16 @ 01:18:34
URL: http://annaborg.blogg.se/
Postat av: anna

ok va synd då. annars hade det varit kul att träffats men det får bli en annan gång när du är med upp.:-)

Men pojkarna kan ju ta o ses tycker jag.;-)

Säg till Fredde att han slår Sebban en pling imorgon & bestämmer något. Så Sebban får komma ut lite.

ahhahah

nu ska jag sova!

natti kram

2009-01-16 @ 01:33:15
URL: http://annaborg.blogg.se/
Postat av: Milla

Verkar som så... Vilken tur att ni klarade er oskadda! Bilar är ju utbytbara, men det är ju inte människor!



Får jobba min sista månad och sen ta mig tid (som om den inte skulle finnas då liksom) och komma ut och hälsa på dig. sen kanske du kan komma hit och se hur vi bor någon dag också :-)



Himla glad att du är ok!

2009-01-16 @ 15:27:34
URL: http://camillaworld.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack och lov att ni klarade er så bra !

Snacka om änglavakt.

Kör försiktigt vännen :)

Kramar !

2009-01-19 @ 13:15:41
URL: http://twisterkarlsson.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0