Allt bara krånglar!

Ååååh! Internet har krånglat i flera dagar! Nu har jag pratat med Maggan så det verkar ha blivit bättre. Jag kan iaf vara inne på msn och nån webbsida samtidigt. ;) *peppar peppar*
Men idag måste vara en av de krångligaste dagarna asså. Jag blir helt sjuk på det här! :O :O :O

Jag och bror min åkte in till stan vid tio för vi skulle följa med farfar till läkaren. Vi kom dit vid halv elva ungefär och inga problem hittills. Farfar hade tid hos läkarna 11.15 och vi var där tio över. När klockan är halv tolv så har den där läkarjäveln fortfarande inte kommit. Nej, han lunkar ut i väntrummet KVART I TOLV! En jävla halvtimme fick vi vänta på att vi ens skulle få komma in, ändå får man pynta för det jävla läkarbesöket.
Han klämde och kände lite och sen skrev han ut två mediciner som vi skulle hämta en trappa ner på Apoteket och sen gå vidare till Labratoriet för att de skulle ta lite blod.

När vi kommer till Apoteket så finns inte recepten där. Hon testar flera gånger. Så då säger jag att vi tar labbet först då, nej men då har de lunch! Fast läkaren sagt till oss att gå dit! Galen, så går jag tillbaka till receptionen och frågar vad de håller på med, som om jag och min bror inte har nåt jobb att sköta. Då säger hon i receptionen att hon också ska ha lunch men ringer läkaren, men han har redan gått. Då ska Apotekaren samtidigt också gå på lunch! Jag tror jag höll på att bli galen! Men just då, som tur var så kom recepten och en dam släppte sen in oss på labratoriet. Sen kunde vi till slut rulla hem. Jag rullade farfar i rullstol och bara det var ju ett projekt! :P Jag har inget körkort på rullstol, det märktes nog. Höhö!
Men hemma hos farfar sen igen hade han fått brev att hans hyra inte kommit in till betalning och han hade inga pengar på kontot. Dessutom hade automaten stulit hans bankomatkort för att det inte fanns pengar.
Så farfar ber mig och brorsan att åka till banken och föra över pengar från hans ena konto till det andra.
Sagt och gjort. Farfar har ju ingen giltig legitimation, men jag hade ordnat en fullmakt som han skrivit på och som vi ordnat allt med, bara för att slippa strul när han behöver pengar och så.
Men då skulle ju bankkärringen ringa till farfar och han fatta ju inte vad hon snacka om, eftersom han var så inne på att vi skulle föra över pengar mellan hans konton. Så hon godkände inte fullmakten fast vi stod där med färdigskrivna papper! Så inga pengar blev det för stackars farfar och ingen hyra betald. :O Sen var vi helt enkelt tvungna att åka hem för brorsan skulle börja jobba.

Så imorrn måste jag ringa Nordea så att de får veta att vi ska lösa detta med pengar på fredag och då ska den där jävla fullmakten in om jag så ska knyckla in farfar i bilen så de där jävla bankhororna får höra själv att det är han som bett oss om detta! Gubbstackarn kan ju knappt gå, men vad fan ska man göra. Banken kommer ju inte direkt hem till honom och han hör jättedåligt så han knappt kan prata i telefon och än mindre kan han gå, men att de sätter nån på gatan skiter ju de i! ÅÅÅÅÅHH, jag är så förbannad! Jävla skitdag!

Men hur som helst så är det lite bättre nu. Är hemma och har fått lite mat i magen och nu har jag lite aningar om vad jag ska ta mig till iallafall! Uuh, inte för att jag saknar min farsa direkt, men jag önskar han bodde lite närmare än Skåne så han själv kunde hjälpa till och ta hand om sin pappa och inte lämpa över allt på mig och brorsan. :(
Nu dricker jag te och en Baileys så snart kanske man blir lite gladare.

Långt gnälligt inlägg detta, men det är ju min "dagbok" så Take it or Leave it. :P  

Kommentarer
Postat av: Anna

Gumman gumman gumman!!!! Fy fan...jag hatar hur "sverige" pippar på de äldre, de är fan inte värda ett skit..fast det är de som har byggt upp vårt land och för det mesta vart prickfria medborgare..

stackars dig vilken dag du/ni har haft.....hoppas det löser

sig....sakmnar dig jätte jättemycket! hoppas vi ses snart...kram

2009-02-04 @ 23:41:55
Postat av: Milla

Låter som du har haft en jobbig dag. Hoppas att idag blir en bättre dag!



Kramar från Mills

2009-02-06 @ 06:31:55
URL: http://camillaworld.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0