Taken

Satt just och kollade på film: Taken.

Den föredetta CIA-agenten Bryan får sig en smärre chock då han ringer sin 17-årige dotter Kim som är på semester i Paris tillsammans med väninnan Amanda. Medan far och dotter talar bryter sig plötsligt iskalla människohandlare in på hotellet och kidnappar de båda kvinnorna. De albanska gangstrarna får dock mer motstånd än vad de räknat med. Bryan är inte en man att leka med och han sätter in hela sin arsenal av effektiva och dödliga knep i kampen att fi nna Kim och Amanda och straffa deras kidnappare. Bryan har dock bara fyra dygn på sig att hitta fl ickorna innan de blir sålda till prostitution i ett främmande land och försvinner för alltid. En kapplöpning mot tiden har börjat...



Måste säga att jag diggade den! Action och overkliga slagsmålsscener, just min melodi idag. Satt lite med hjärtat i halsgropen ibland för att det faktiskt var spännande. Hehe! Väldigt amerikanskt, men lyckas jäkligt bra iallafall! Det handlade om ett mycket intressant ämne iallafall och det är garanterat mycket som är hemsk sanning i själva storyn...
Ja, jag gillade den. Kanske hade det kunnat vara liiite mer ur dotterns synvinkel. Det hade varit spännande, men annars var den toppen.

Betyg: 4/5

Kommentarer
Postat av: Blerina

Jaa den är braa :) SÅg den på bio för ett tag sen :)

2009-12-22 @ 10:32:30
URL: http://ballerinagold.blogg.se/?tmp=291125

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0