Dumlekladdkaka

Håller på och bakar för fullt. Hålkakorna är klara och ska strax slänga in en dumlekladdkaka i ugnen. Tänkte skicka upp receptet på den här. 

100 gram Smör   
120 gram dumlekolor
2 st ägg
3 dl strösocker
1.5 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
0.5 tsk salt  

Gör så här

  1. Smält smöret och dumlekolorna i en gryta. Vispa ägg och socker. Vispa ner mjöl, kakao, vaniljsocker och salt.
  2. Häll i smör och dumleblandningen. Häll smeten i en smord och bröad ( gärna kokos) rund form med löstagbar kant.
  3. Grädda i 175 grader i ca 20 min.
  4. Om du inte vill ha den så lös kan du med fördel göra den dagen innan eller att den får kallna helt.

Nu minskade jag på sockret så jag körde dbara 2 dl istället och minskade ner kakaon till 3 msk för jag vill att det ska smaka ordentligt med dumle. Får se sen om det blir bra.
Sen är det ischoklad med apelsin som gäller.

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Milla

Det där lät inte helt fel du!! Kanske jag lånar receptet och testar. :-) Kan lova dig att de där gifflarna var mums!! Men ett tips är att göra två satser för det blev inte så många på en.



Kram kram

2009-12-08 @ 20:22:59
URL: http://camillaworld.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0