The Duchess

Det här är den sanna berättelsen om den vackra och glamorösa Georgiana Spencer, en av 1700-talets mest fascinerande kvinnor. Hon var gift med Hertigen av Devonshire och umgicks med ministrar och prinsar. Hon blev en modeikon, en älskvärd mor, en slug politisk aktör och folkets älskling. Men Georgianas kärleksliv var komplicerat. Hon hade ett förhållande med Earl Grey samtidigt som maken levde tillsammans med hennes bästa väninna Lady Bess.

Åh, jag gillade verkligen denna film! Tragisk och vacker, både vänskap och fiendeskap. För att inte tala om alla vackra klänningar! Underbara kreationer och man kunde ju sitta och titta bara på dem. Men storyn var för fängslande för det ändå. Jag var fast genom hela filmen. Vackert! Sen älskar jag ju Keira Knightley också.

Betyg: 4/5



Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0