Knasgod bästiskaka!

Det här receptet har jag tagit från Jennie, som har bloggen Kalasgott ( http://kalasgott.blogg.se ). Även bilden har jag fått tillåtelse att låna.
Måste säga att det här är en av de godaste kakor jag ätit! Den är helt suverän! Ok, den är verkligen inte något för den som räknar kalorier, men den är helt klart värd varenda extrakalori! Hihi!



1 form, ca 30x40cm

Bästiskaka

· 200g Smör

· 4 ekologiska Ägg

· 5 dl Strösocker

· 1 msk Vaniljsocker

· 2 krm Salt

· 1 1/4 dl Kakao

· 3 dl Vetemjöl


Kokosglasyr

· 150g Smör

· 3 dl Vispgrädde

· 2 dl Strösocker

· 1 tsk Vaniljsocker

· 2 dl Ljus Sirap

· 400g Kokosflingor


Gör så  här
1.
Kakan: Smält smöret.
2. Vispa ägg och socker riktigt fluffigt.
3. Vänd ner resterande ingredienser och rör till sist i smöret.
4. Grädda kakan i en bakplåtspapperklädd form i 200°c, ca 20 min.
5. Glasyren: Smält smöret.
6. Rör ner de andra ingredienserna i smöret och
låt glasyren sjuda några minuter under omrörning.
7. Bred ut glasyren ovanpå den precis ny-utagna kakan och
ställ sedan in den i ugnen i 200°c, ytterliggare 15-20 min.

Låt kakan svalna och skär den därefter i stora munsbitar!


Bild: Jennie / Kalasgott

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0