Dubbelmoral

Kom hem från jobbet för en stund sen. Det var fullt med folk, töntiga småkillar runt 18,19, 20 som trodde de var skitballa. Piercingar i ögonbrynen, ball attityd, högsta volym på bilsterona i deras tokstylade volvosar, små fjortisbrudar som sprang dem i hasorna, snackade vitt och brett om att de dragit snuten osv... Jahapp, det var dags för streetrace igen.

Suck, jag hatar streetrace! Men måste erkänna min dubbelmoral för jag gillade dragracing och tyckte det var skitskoj att se på! Häftiga bilar, snabb fart och ett jävla vrål när de gasar iväg. Hur kul som helst!
Men jag hatar streetrace...(Häftiga bilar), snabb fart och ett jävla vrål när de gasar iväg...Ja många tycker ju det är typ samma, bara det att dragracing har sina banor de kör på medans street race är på vägen.
Och det är just där som skillnaden ligger. Streetrace kan drabba oskyldiga! Jag har inte hört det hända nåt allvarligt, men jag har själv råkat hamna i princip mitt i ett och det var inte så jävla kul.
Kommer körandes en kväll, det var kolsvart ute. Plötsligt blir jag tokbländad av nånting som blinkar som fan och jag fattar ingenting och ser ingenting. Fortsätter köra sakta och sen är det plötsligt tjockt med folk över hela vägen och där står även två bilar uppställda för race. Inte en jävel flyttar på sig, men jag kör tills de blir tvugna. Jag skulle till Stockholm om jag inte minns fel och det är  vanlig jävla väg så fram skulle jag. Alla flyttar på sig så jag kommer fram iallafall (till slut) och kör vidare. Men tanken sitter ju. Hur hade det gått om jag kommit en halv minut senare? En minut senare?
Mupparna som håller på med detta kan ju verkligen sabba för andra. Bara att de stoppar all trafik på motorvägen är ju helt cp. Visst, det är över fort, men det finns ju folk som ska till flygplatser, jobb, whatever och de ska stå och blockera hela vägen. Jag önskar polisen tog dem oftare! Inte för att de ska åka fast egentligen men att de kanske ska sträva efter att få nån laglig plats att köra på istället.

Samtidigt som jag hatar fenomenet så tycker jag det är så jäkla dåligt att de inte kan få ha nånstans att köra på på riktigt utan måste hålla på på vägarna. Det finns ju en riktigt bred publik och ett stort intresse för det här så det borde finnas nån permanent plats. Det är ju asjobbigt att ha ett intresse men ingenstans att kunna utöva det! Det är ju det som är mångas argument också, att det finns ju ingenstans där de får hållas. Då blir det på vägarna. MEN, samtidigt som många har detta argument så tror jag det är vääldigt många som tycker att det är tjusningen med att jaga ifrån snuten och att det kan komma nån osv. Iallafall så som snacket går när man står på en offentlig plats och jobbar som jag. Man hör ju en del... Frågan är ju bara hur långt det ska behöva gå innan de fattar att det de håller på med faktiskt inte är så jävla smart...
Jag tror inte att en permanent strip skulle hjälpa helt. Många skulle säkert välja vägarna ändå, för att "tjusningen" försvinner annars och för att de lockas av att göra nåt olagligt. Det finns alltid idioter, överallt...enkelt konstaterande... 


Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0