Vit + rött = rosa!

Ok, nu blev jag genast lite arg när jag kom ner i tvättstugan. Tvättade mina lakan som är helt nya. De är vita och röda, men numer så var de ROSA och röda för att det röda färgat av sig på det vita. :( :( :(
OK... Hur tänker man som tygtillverkare om man gör sängkläder i rött och vitt och sen använder sån röd som färgar av sig på det vita? NÄR DET ÄR SAMMA TYGSTYCKE????
Ska man behöva sprätta isär dem och tvätta dem för sig och sen sy ihop igen eller? Jag följer alltid tvättråd till punkt och pricka så vet att jag inte gjort nåt galet. :( Nu tvättar jag igen med vittvättmedel så får vi se hur det blir då. Då kanske det röda blir rosa istället. ;)

Nu ska jag steka potatis och falukorv. :P

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0