Bättre? Nej..

Min rygg e fortfarande kass. :( Därför har jag inte bloggat på flera dagar, för jag har knappt kunnat sitta vid datan. Idag är jag sjukskriven för känner att jag inte orkar mera nu, då kommer ryggen aldrig bli hel.
Jobbade både lördag och söndag med ryggskott och söndagen var riktigt jobbig. Måndagen var jag ledig men följde med mamma på hennes första mammografi. Sen åkte vi till Norrköping och shoppade lite. Jag köpte lite julsaker, svarta tomtar, en röd duk och lite annat. Hade nåt så groteskt ont inär vi kom hem! Det var så jag nästan ville gråta av smärta och jag är i vanliga fall inte känslig på det sättet. :O Jag blir mera arg om jag gör illa mig, men det var riktigt riktigt jobbigt. Kände redan då att jag vet inte ens om jag skulle palla kursen på tisdag.



Gick och la mig elva och somnade nog direkt nästan. Sov på rygg, vilket jag sällan kan göra och vaknade dessutom på rygg så har legat stilla hela natten. :O
Gick ju upp kvart i sex för att vi skulle på kursen med jobbet i Upplands Väsby. Skulle vara där 9.30 så vi skulle ses på jobbet klockan sju och åka tillsammans därifrån.
De två timmar det tog att åka bilen var rätt hemska för det värkte som galet i ryggen, sen kom jag knappt ur bilen och såg väl ut som en 100-åring ungefär. :S
Men trots allt så gick kursen ganska bra. Det som var jobbigt var ju att man satt ner och reste sig och satte sig ner hela tiden när det var rast och lunch och sådär. De två timmarna i bilen hem somnade jag så märkte inte av det så mycket då som tur var.
Idag skulle jag ha jobbat, men pratade med Hanna på jobbet igår och sa att jag kommer inte klara det, så hon fixade så att Åse tog idag åt mig, så idag är jag sjukskriven. Det värsta är ju att man förlorar så jäkla mycket pengar. ><
Men om det känns bättre mot helgen så ska jag iaf åka upp till Sthlm och min älskling. Saknar honom!



Idag ska jag nog göra så lite som möjligt. Egentligen är det ju bra om man kan fungera så normalt som möjligt, men man ska inte överanstränga sig heller. Så ska se om brorsan vill gå en sväng med mig sen när han kommer hem.
Jag skulle verkligen behöva dammsuga och bädda rent i sängen och plocka in rentvätten i garderoben, men jag vågar seriöst inte ge mig på det. Jag fick ryggskott en gång av att dammsuga och så rör man sig konstigt när man dammsuger så känner att det inte skulle gå så bra. Bädda rent kan jag inte eftersom det gör sjukt ont att bara lägga på överkastet ordentligt på sängen och lägga in rentvätten...aaa det kanske jag kan fixa, men inte lakanen för dit når jag inte. :( Känner mig urusel.

Nu ska jag iallafall spruta ner ryggen med Eeze-spray så kanske jag blir lite mera rörlig. Man kan ju hoppas.
Är lite sugen på att baka sockerkaka med äpple och en med choklad och frysa in. Kan man frysa in en äppelkaka? :O Jag har iallafall en massa ägg som jag borde göra nånting med innan de blir gamla.

Får väl se vad det blir.

Kommentarer
Postat av: svärmor

Ajaj din stackare ryggskott är inte skoj. Klart man kan frysa äppelkaka nästan godare när den varit fryst :) Var rädd om dig och ryggen Kram

2008-11-05 @ 15:45:26

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0