Sweden Rock Festival!

Jag skulle ju bloggat här i förrgår, men nån bestämde sig för att flytta min blogg så jag kom inte åt den. Knasigt. Men nu så. :)
I söndags kom jag hem från årets Sweden Rock. Var sjukt trött efter att ha suttit och kört hela dagen i galen trafik så somnade rätt tidigt. Halv ett på natten typ. Det är tidigt för mig. :P
Men kanske skulle ta den här veckan från början. :)

I tisdags packade vi ordning på allt vi skulle ha med oss, nyinköpte tältet, sovsäckarna, maten, alkoholen och kläder och lite sånt stuff. Blev en hel bagagelucka full iaf. :P Haha! Vi skulle åka natten till onsdag var det tänkt så vi tänkte att vi skulle sova ett tag på kvällen. Jojo, det blev väl en timme för min del eller nåt.
Höll på att packa allt, var tvungen att duscha, tanka bilen, sätta lampor på timer här hemma och tusen andra småsaker som man inte tänker på i första hand. Vid elva på kvällen gick jag och la mig, sa åt Fredrik att väcka mig ett tag innan två, för det var då vi hade tänkt åka. Men det gick ju inte direkt att somna i första taget... Låg och funderade på all packning och så var det ju nån som kom in ooch babblade hela tiden...Somnade väl kanske vid tolv.
Vid ett blir jag väckt igen och det är väl dags att gå upp. ><
Vi kom väl iväg vid halv tre och det höll redan på att bli ljust ute. Hade piggnat till lite när man väl kom ut så det var fullt fart ut mot E22:an och Sweden Rock! :) Tänkte att det är väl bäst att ta den enklaste vägen så man hittar ner. :P Lite jobbigt annars.
Men vad segt det är att sitta och köra bil. Blev bara tröttare och tröttare så det var bara att stanna tre gånger, ta lite luft och röra på sig, käka och sen full fart igen. Det tog nog 6 timmar att åka ner. Var framme nångång runt nio på morgonen och började leta parkering. Vi fick plats på en efter en stund.
Wihii! Framme. :)
Vi hade bestämt att ha de mesta grejerna i bilen så vi tog tält och sovsäckar och kånkade iväg mot campingen Rockerdise. Vi hittade en bra plats under några träd ganska nära staketet, ett ganska lugnt område, vilket var skönt. Fick dessutom lite skugga. GALET varmt ute! Slog upp tältet och möblerade med sovsäckar. Sen gick vi och bytte till oss armband och gick runt och kollade marknadsstånden. Hade ju inget armband för onsdagen så kom inte in på festivalområdet då. Var iofs bara ett par band man hade velat se och de såg vi genom en trasig presenning iallafall. :P
Korpiklaani
Sabaton
Sen lallade vi mest omkring den dagen. Sov ett bra tag i tältet. Hade ju inte blivit så mycket på natten. Rostade oss i solen, åt mackor, drack alkohol och hade sex i tältet. Haha!
När det var dags att sova för natten sen så var det svinkallt! Brr! Trodde jag skulle dö, men somnade till slut. Sov i tajts och långärmad tröja och hade en filt över sovsäcken. Men på morgonen vaknade jag vid sjutiden och höll på att dö av värmeslag istället. Solen gick upp och lyste rakt på vårt tält så det fanns typ 3% luft därinne. Bara att öppna så man inte skulle svimma och sen sov jag igen.
Vaknade vid halv tio igen och klev upp. Gick till toan, så sjukt skönt med riktiga toaletter och inga sunkiga bajamajor. :D Bara det var värt allt. :P Gick till bilen och käkade frulle och bytte kläder. Sen var det dags för första bandet.
Black Stone Cherry
Kollade lite på Sister Sin innan också, men det var inte så länge. :P
Tråkigaste nyheten var att Sebastian Bach ställde in samma dag. :(:(:( Var nåt problem med flyget. Har hört diverse olika förklaringar, men hur som helst så kom han inte. Väldigt trist då det var han som jag såg fram emot mest på torsdagen.
Vi gick och kollade på
Primal Fear
på eftermiddagen, sen sov vi nog igen. Haha! Varmt satan var det alla dagar så man var rätt slö i både kropp och huvud.
På kvällen såg vi iaf
Judas Priest
och det tyckte jag var riktigt bra. Mycket annorlunda låtar så det var kul. Lite långa pauser mellan låtarna ibland bara och ok, kanske liiite långdraget då och då, men överlag bra. :) Efter det var det dags att krypa ner i det iskalla tältet, trött som man var.

Vaknade återigen av att man inte fick nån luft. Glad nationaldag på mig. Svimfaktorn var ganska hög. :P
Fredagen var med andra ord lika hög som dagen innan.
Idag var det en hel hög med band att se.
Satte oss i gräset och tittade och lyssnade på
Tesla
Senare på samma scen var det dags för nationaldagsfirande så då uppträdde
Team Cans
Från Körslaget, ni vet. Var riktigt kul att se. De är så himla duktiga! Strax efter det, på samma scen var det dags för
Ace Frehley
och när det var slut gick vi bort till Zeppelin Stage och lyssnade på
Poodles. Fick höra Line of fire. Det var bästa. :) Sen knallade vi direkt vidare (om jag inte minns fel) och tittade på
♣ Hanoi Rocks. Andy är så kul! Han snackade svenska och kallade alla för snorungar. Haha!
Efter Hanoi, käkade vi och lyssnade och glodde på Whitesnake. Sen delade vi på oss, för jag ville se
Negative och Fredrik ville se Saxon. Men Negative slutade ju innan, så jag hann allt med att se
Saxon  jag med. :P
Sen var det bara
Def Leppard  att vänta på och det var riktigt riktigt bra! Tyckte det var den bästa spelningen, efter Avantasa då. :P Försökte vara lite balla efter Def Leppard och var uppe och knallade och snacka med folk innan vi gick till campingen. Inte sova direkt alla nätter liksom, men det var fan för kallt, så det blev faktiskt inte så långvarigt ändå. :P Bara en festivaldag kvar. :(

Vaknade som vanligt, återigen med andnöd, men sov dock till halv tio. Skönt som fan. Man är ju aldrig pigg liksom...borde kanske käka vitaminer.
Första bandet ut på sista dagen var
Stormwarrior
De var väl knappast superbra, men Kai Hansen gästade ju och han är bra. :)
Käkade bakad potatis. *mums* och lyssnade på
Gotthard
Köpte en del småprylar på marknaden, en rutig klänning, en vristlänk och en tåring, t-shirts till morsan, brorsan och mammas snubbe.
På e.m/kvällen kollade vi på
Ratt
De skulle ju ha lirat förra året på Berns men det blev inställt. Säkerligen för att Sweden Rock ville ha dem istället. Men vi fick ju iallafall se dem. De gjorde en helt ok spelning och de spelade min favoritlåt, Givin' yourself away så jag var nöjd.
Men sen var det dags för festivalens höjdpunkt. Det som jag trodde att jag aldrig skulle få se live.
 Avantasia
Jag säger bara WOW! Så jäkla coolt att se alla dessa människor och höra dessa låtar spelas live! De fick ett missöde med ljudet, men det gör fan ingenting. Det var lätt det bästa på hela festivalen iallafall. :D Tobias Sammet var glad och leende som vanligt och det var så kul att se så jag var helt lycklig. :P Men tyvärr har ju allting ett slut, så även denna spelning. Men bättre slut kunde det knappast bli. Sign of the Cross och The Seven Angels. Ja, lycklig var ordet. :)
Headliner denna sista dag var
Poison
På nåt sätt kändes det inte som att de borde headlina hela festivalen men så var det. Hur som helst så tyckte jag spelningen var helt ok och de körde alla gamla hits som man ville höra, även den låt som de stulit rakt av...
Men tunnare publik på festivalens sista band har jag nog inte sett. Kändes lite futtigt, men men...

Så var festivalen slut. Inga fyrverkerier, det tyckte jag var dåligt. Det hade jag velat se. :)

Söndag morgon...vaknar vid åtta, kliver upp direkt. Går till vattentoan, snyltar tandkräm av en vänlig tjej och borstar tänderna. Tillbaka till tältet och börjar packa ihop mig, sen köper jag frukost. Baguetter med ost och skinka, men osten visar sig vara vanlig hamburgerost. :S Kändes ju sådär, men brödet var väldigt gott. :)
Får vika om tältet tre gånger då vi inte får ner det i säcken. Sista gången gör jag på mitt sätt och vips, så funkade det. Men då hade Herr Surkart redan lämnat mig och gått till bilen.
Kånkade iväg de sista grejerna och så var det dags att lämna Blekinge. Åker på småvägarna upp till E4:an. Hamnar givetvis bakom en husvagn som inte går att köra om, men till slut så blev det motorväg. :D
LÅÅÅNG resa och är galet trött och sitter och klipper med ögonen. Sjukt mycket trafik på vägarna och hur varmt som helst.
Stannade på en Statoil och köpte choklad. Den RANN iväg i förpackningen. Kunde dricka upp den typ. :P
Stannade i Gränna och köpte polkagrisar. Ett måste om man åker förbi där. :P Sen blev det ytterligare ett stopp i Mjölby på McDonalds. Hungrig som en älg. :P Sen var det raka spåret hem och det var faktiskt väldigt skönt.
Men det var ruskigt kul att vara på festival igen. Kommer det ETT bra band igen nästa år så blir det nog en ny festivalsommar. :)

En eloge till er som orkat läsa detta. :P