Sjuk = måste jobba?

Det är fan heeelt otroligt! Jag är förkyld, dunderförkyld! Jobbade igår men på kvällen började jag hosta som en galning. Kittlade i halsen hela tiden och hostade så jag fick ont. Kändes som man drog halsen mot ett rivjärn typ. :(




Ska ju egentligen jobba hela helgen, men ringde runt till folk och kollade om nån kunde ta mitt pass idag så man iallafall fick vara hemma en dag och vila rösten, halsen och huvudet. Men icke! INTE EN JÄVEL kunde hjälpa mig när jag är sjuk! Visst är det semestertider, så två av de som jobbar mycket extra jobbade redan. En person som är fast på deltid jobbade på ett annat ställe, men en person kunde inte, för att hon och hennes kille va lediga. TACK för att ni ställer upp när det verkligen behövs! Tänkte att det är väl bara att bita ihop då, men inatt har jag hostat så jag typ spytt. Har inte sovit mycket alls och vaknade vid sju och ringde jobbet. Det här går fan inte. Återstår att se om han har bättre lycka. Han skulle återkomma. Jag sa att i värsta värsta fall får jag väl komma upp men jag kan inte stå i kassan, det funkar verkligen inte. Han hörde ju hur jag lät...

Jag vet iallafall att det finns folk som jag då fan inte kommer ställa upp på i fortsättningen, det är ett som är säkert! Hur kan man klaga på att man aldrig får jobba, för att sen neka när man blir erbjuden jobb? Det är definitivt inte första gången. Det är fan helt otroligt! Om min chef inte får tag på nån så hoppas jag att denna människa kommer upp till jobbet idag, då kanske hon förstår hur jag mår. Nu ska jag hälla i mig hela burken med honung.

Over and out!

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0